کد خبر: 269397
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
حال و هوای کانون بشرویه در ماه میهمانی خدا

مرکز فرهنگی هنری بشرویه در ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی با رویکرد مذهبی میزبان حضور فعال اعضای روزه دار کودک و نوجوان بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان جشنواره نقاشی «سر سفره خدا» با موضوعاتی هم‌چون: قرآن بر سرسفره افطار و سحری رمضان در مرکز فرهنگی هنری بشرویه برگزار شد و اعضا در این جشنواره نقاشی‌های زیبایی خلق کردند.
در همین حال مربیان در کارگاه فرهنگی از اعضا خواستند به جستجوی احادیث ائمه معصومین (ع) در ارتباط با « روزه و تلاوت قرآن » بپردازند.
گروهی از اعضا نیز در کارگاه هنری به نوشتن القاب امیرالمومنین علی (ع) و امام حسن مجتبی (ع) به صورت برجسته بر روی کتیبه‌های سفالی پرداختند،
اجرای مسابقه ادبی «کارهای خوب خاطره می‌شوند»، به نثر در آوردن قصه منظوم «خدا بود و آواز و مهتاب »از کتاب گل لبخند و سلام درارتباط با حضرت علی (ع)از دیگر برنامه‌های کارگاه ادبی کانون بشرویه در ماه مبارک رمضان بود.
از دیگر برنامه های شاخص کانون بشرویه به مناسبت شهادت امیر المومنین حضرت علی (ع) و لیالی قدر برگزاری «سوگواره محراب عشق» بود.
در این سوگواره جمعی از اعضای کانون بشرویه اشعاری در مدح حضرت علی(ع)،وصف قرآن، رمضان، شب‌های قدر و دعا را در کنار یک‌دیگر زمزمه کردند.
چیدن نمایشگاهی کتاب‌هایی در ارتباط با زندگی حضرت علی (ع) جهت مطالعه و آشنایی اعضا از دیگر بخش های سوگواره محراب عشق بود.