بررسی برنامه های پیشنهادی هفته ملی کودک

جلسه شورای فرهنگی با موضوع بررسی برنامه های هفته ملی کودک در سال اجتماعات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در این جلسه که با موضوع بررسی برنامه های هفته ملی کودک در سالن اجتماعات اداره کل کانون پرورش فکری برگزار شد عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون گلستان با توجه به شعار هر کودک نشانی خداست و تقارن آن با دهه دوم محرم بر اجرای برنامه ها با رویکرد عاشورایی تاکید نموده و بیان داشت: هفته ملی کودک فرصتی مناسب برای توجه دادن و حساس کردن آحاد جامعه به حقوق کودکان می باشد.

مدیرکل کانون ارائه خدمت به تمامی کودکان را از جمله سیاست های کانون در طول سال برشمرده و خواستار خدمت رسانی مطلوب به کودکان کار و خیابانی، کانون اصلاح تربیت، اتباع بیگانه و بیمارستان های تخصصی کودکان شد.

سیفی ضمن اشاره به پیشینه هفته ملی کودک و آسیب شناسی برنامه های سال گذشته با بیان اینکه می بایست در برنامه ریزی ها به روزشمار هفته توجه جدی صورت گیرد افزود: جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی، هم گرایی و هم افزایی فعالیت های دستگاه ها و نهادهای متولی کودک، نهادینه سازی فرهنگ عاشورایی و ارزش های دینی و اخلاقی از جمله مهم ترین اهداف هفته ملی کودک بوده و انتظار است در این هفته برنامه ها به دو شکل برای کودک و با کودک پیش بینی و به اجرا درآید.

ارائه دست‌آوردهای کانون در این هفته، تجلیل از کودکان و نوجوانان افتخار آفرین و نشست و گفت و گوی آن ها با مدیران ارشد استان و شهرستان، برپایی نمایشگاه و مراسم افتتاحیه هفته ملی کودک و بهره گیری از اعضای ارشد کانون در اجرای برنامه ها از دیگر موضوعاتی بود که مدیرکل کانون بر آن تاکید نمود.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در ارتباط با برنامه های هفته ملی کودک پرداختند. برپایی نمایشگاه در قالب خیمه با توجه به ماه محرم و برپایه المان های قیام عاشورا، کارگاه آموزش خانواده با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های سایر دستگاه ها، برگزاری مسابقه در فضای مجازی براساس روزشمارهفته و نام گذاری روز 19 مهرماه به عنوان کودک و فن آوری های نوین، تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم و تهیه تقویم انتظارات از سایر دستگاه ها از جمله مباحثی بود که توسط اعضا در این جلسه مطرح گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =