معرفی کتاب قصه‌های کوتی کوتی فرهاد حسن‌زاده در کانون بهبهان

سه کتاب قصه‌های کوتی کوتی - ماجراهای هزارپایی که فرهاد حسن‌زاده در قالب کتابی داستانی برای کودکان ارایه کرده است در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک بهبهان معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، نسرین بازیانی مسوول کانون شماره یک بهبهان با اعلام این خبر گفت: «قصه های کوتی کوتی»، «سرما نخوری کوتی کوتی» و «دنیا را بلرزان کوتی کوتی» نام سه جلد این مجموعه‌ است که مربیان کانون شماره یک بهبهان آن ها را در یک فعالیت فرهنگی به کودکان معرفی کردند.

وی افزود: داستان های این سه کتاب با درون مایه ای طنز آمیز، بچه ها را با مشکلات و گرفتاری های بی شمار این هزارپای بامزه، آشنا می کند و فضایی خیال انگیز برای آن ها فراهم می کند.

بازیانی پیرامون این سه کتاب توضیح داد: کتاب «قصه های کوتی کوتی» اولین جلد از این مجموعه، سال 1386 از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد و در آن بچه ها با این موضوع که جانوری که دهها جفت کفش دارد چگونه می‌تواند بازی کند، به مدرسه یا مهمانی برود، و یا پرواز کند؟ جوراب‌هایش را چگونه تمیز می‌ کند؟ اما کوتی‌کوتی همه این کارها را دوست دارد و روبرو شدند.

این مسوول فرهنگی اضافه کرد: سرما نخوری کوتی کوتی و دنیا را بلرزان کوتی کوتی عنوان دومین و سومین جلد این مجموعه است که سال 1393 منتشر شدند که با استقبال خوب کودکان این مرکز برای مطالعه آن روبرو شد.

مسوول کانون شماره یک بهبهان وجود فضایی خیال‌انگیز در این مجموعه کتاب را یکی از دلایل استقبال بچه‌ها از آن دانست و گفت: در کتاب سرما نخوری کوتی کوتی، می‌خوانیم؛ این هزارپا وقتی لحاف را بر سر کشیده است، در جواب به پدر و مادر که از او می‌خواهند به مدرسه برود با آه و ناله می‌گوید 'خیلی حالم بد است. پای پنجاه و پنجمی‌ام درد می‌کند. پای دویست و بیستمی‌ام تیر می‌کشد. پای سیصد و سی و سومی‌ام بدجوری می‌خارد. پای چهارصد و چهل و دومی‌ام ورم کرده. پای شش‌صد و هفتاد و هشتمی‌ام ... وای وای وای سرماخورده... و دوباره سرش را زیر لحاف برد و الکی پلکی آخ و واخ کرد.'

وی یادآور شد: تصویرگر این سه کتاب هدی حدادی است و اولین کتاب این مجموعه 48 صفحه، دومین آن 40 صفحه و سومین آن در 44 صفحه مصور و رنگی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.