رشد تفکر خلاق، اساس کار فعالیت‌های علمی در کانون است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: رشد تفکر خلاق و کسب مهارت در حل مشکلات اساس کار فعالیت‌های علمی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، غلامرضا شنبدی که در جلسه شورای فرهنگی کانون خوزستان در اهواز سخن می‌گفت افزود: ضرورت شناخت جهان پیرامون، کیفیت ارتباط بچه‌ها با محیط و پی بردن به مظاهر خلقت و نیز نحوه‌ی تأثیرگذاری بر محیط پیرامون در دوران کودکی و نوجوانی مسئله‌ی بسیار مهمی است که مربیان کانون با اجرای فعالیت‌های علمی به آن اهتمام ویژه می‌کنند.

وی پرورش روحیه‌ی تحقیق و ارضای حس کنجکاوی را یکی دیگر از دستاوردهای فعالیت‌های علمی در مراکز کانون معرفی کرد و خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان در فرآیند فعالیت‌های علمی کانون به دنبال یافتن پاسخ‌های مناسبی برای چیستی، چگونگی و چرایی پدیده‌ها و رویدادها هستند.

شنبدی با اشاره به این‌که شرکت کودکان و نوجوانان در فعالیت‌های کانون باعث ایجاد باورها و عقاید، تحکیم ارزش‌ها و نگرش‌های اصولی در آن‌ها می‌شود تأکید کرد: مربیان کانون در فعالیت‌های علمی‌ای که برای بچه‌ها اجرا می‌کنند به آموزش حقایق و مفاهیم علوم، آشنا کردن آن‌ها با روند علمی، رشد استعدادها، علایق و تفاوت‌های فردی و ارتباط بین برنامه‌ی علوم و سایر فعالیت‌های کودکان توجه ویژه دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در پایان یادآور شد: مربیان کانون با اجرای فعالیت‌های علمی برای بهتر زیستن به کودکان و نوجوانان کمک می‌کنند تا آینده‌ای بهتر برای خود داشته باشند و بتوانند آینده‌ای بهتر برای کشور رقم بزنند.