مراکز فراگیر، ثمره عشق الهی مربیان کانون به کودکان با نیازهای ویژه هستند

معاون فرهنگی کانون کشور گفت: مراکز فرهنگی هنری فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثمره عشق الهی مربیان این نهاد فرهنگی به بچه‌های با نیازهای ویژه هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، رضا قمر زاده در آیین افتتاح بیست و یکمین مرکز فرهنگی هنری فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در اهواز با بیان این‌که در اساسنامه کانون وظیفه‌ای برای راه‌اندازی مراکز فراگیر به عهده‌ی این نهاد فرهنگی قرار داده نشده است افزود: مراکز فراگیر ثمره عشق و علاقه‌ی الهی مربیان کانون در راستای خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص است.

وی با اشاره به این‌که کانون یکی از قدیمی‌ترین دستگاه‌های فرهنگی در آموزش و پرورش غیررسمی کشور است که خانواده‌ها و بچه‌ها آن را آزادانه و نه از روی اجبار انتخاب می‌کنند تأکید کرد: این مهم افتخار مربیان کانون است و باعث می‌شود آن‌ها در انجام فعالیت‌های خود در خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان انرژی گرفته و در انجام کارهای خداپسندانه پیش‌قدم باشند.

معاون فرهنگی کانون کشور اضافه کرد: مربیان کانون، خدمت در مرکز فراگیر و در کنار بچه‌های با نیازهای ویژه بودن را لطفی از سوی خداوند می‌دانند که می‌تواند باعث بزرگ شدن روح آن‌ها و به دنبال آن خشنودی حضرت حق شود.

قمر زاده افتتاح مرکز فراگیر شهرستان اهواز را گامی در برقراری و رعایت عدالت اجتماعی و توجه کانون به کودکان و نوجوانان با شرایط ویژه دانست و تأکید کرد: از این پس کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه از نظر جسمانی، بینایی، شنوایی می‌توانند در فضایی استاندارد و مجهز به کتاب‌های صوتی و سایر امکانات سمعی و بصری ویژه از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده می‌کنند.

گفتن است: بیست و یکمین مرکز فرهنگی هنری فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و اولین مرکز در استان خوزستان امروز سه‌شنبه با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی در اهواز افتتاح شد.