اولین مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری خوزستان در اهواز افتتاح شد

اولین مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان ظهر امروز طی آیینی در اهواز افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، مدیرکل کانون خوزستان در آیین گشایش این مرکز که در سالن نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز برگزار شد گفت: مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان یک مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان است که قصد دارد در راستای گسترش هنرهای نمایشی در این استان قدم بردارد.

غلامرضا شنبدی با اشاره به این‌که ما هنر را فقط برای هنر دنبال نمی‌کنیم افزود: یکی از نیت‌های کانون استان خوزستان از راه‌اندازی این مرکز استفاده از هنر در تعلیم و تربیت و انتقال ارزشی‌های عالی فرهنگی، اجتماعی، دینی و اعتقادی به کودکان و نوجوانان است.

وی در ادامه با بیان این‌که سابقه فعالیت‌های نمایشی کانون به نیم قرن باز‌می‌گردد خاطرنشان کرد: ایجاد چنین مرکزی در شهر اهواز می‌تواند فعالان هنر نمایشی را نیز زیر یک سقف گردهم آورده و با انتقال تجربه‌های این نهاد باسابقه، باعث تقویت گروه‌های تئاتری این استان در حوزه کودک و نوجوان شود به‌طوری‌که خانواده‌های خوزستانی بتوانند از این پس شاهد بر روی صحنه رفتن نمایش‌های حرفه‌ای برای کودکان خود باشند.

این مدیرکل فرهنگی یادآور شد: تمامی مراکز کانون در خوزستان با این مرکز تخصصی همکاری خواهند داشت و تولیدات حرفه‌ای خود را برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها به روی صحنه خواهند برد.

شنبدی ابراز امیدواری کرد با همکاری سازمان‌ها و اداراتی همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه‌ی هنری و انجمن‌های نمایش استان خوزستان بتوانیم این نهال کاشته شده را با سرمنزل مقصود هدایت کنیم.

در آیین گشایش مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری خوزستان، نمایش عروسکی «دردسرهای جغله ای» اولین تولید این مرکز در اهواز به کارگردانی زهرا شوشتری به روی صحنه رفت.

«دردسرهای جغله ای» داستانی طنز و تربیتی دارد و روایت کودک یک‌ساله‌ای است که به دلیل مشغله‌ی کاری پدر و مادرش با یک پرستار پیر زندگی می‌کند و ارتباط این دو و اتفاقاتی که برای این دو شخصیت و سایر کسانی که با این کودک و پرستار مرتبط هستند داستان این نمایش را شکل می‌دهند.

زهره رضازاده، مولود تجلی زاده، نیوشا آریا راد، سپیده شهریاری را بازیگران و عروسک‌گردان‌های این نمایش هستند و علی زعفرانی شاعر و آهنگ‌ساز و سمیرا صحرا نورد طراحی پوستر آن را به عهده دارند.