همکاری‌های کانون و پلیس فتا در خوزستان گسترش می‌یابد

همکاری‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پلیس فتا استان خوزستان در راستای صیانت از کودکان آنلاین گسترش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، در نشست مدیرکل کانون و رئیس پلیس فتا استان خوزستان که در اهواز برگزار شد بر همکاری‌های این دو نهاد در راستای فرهنگی سازی استفاده صحیح از فضای مجازی و آشنا کردن شهروندان با امنیت در فضای سایبری تأکید شد.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان در این نشست با بیان این‌که بهترین راه جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی آموزش صحیح شهروندان به‌خصوص کودکان و نوجوانان در استفاده صحیح از فضای سایبری و آموزش‌های لازم به مردم است گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پلیس فتا در راستای فرهنگ‌سازی این مهم می‌توانند گام‌های مهمی بردارند.

شاهین حسنوند حفاظت از حریم خصوصی در فضای مجازی را از ارکان مهم استفاده از امکانات اینترنتی دانست و افزود: عدم توجه به این مهم می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به افراد وارد کند.

در این ادامه نشست مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با اعلام آمادگی کانون در برگزاری نشست تخصصی صیانت از کودکان آنلاین با عنوان "نقش فضای مجاز در خانواده امن" از رئیس پلیس فتا استان خوزستان خواست که با کانون در برگزاری این نشست دو روزه که 26 و 27 بهمن‌ماه در اهواز برگزار خواهد شد همکاری داشته باشد که با استقبال شاهین حسنوند روبرو شد.

شنبدی در ادامه ضمن قدردانی از استقبال پلیس فتا استان خوزستان در برگزاری این نشست گفت: امروزه رشد فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی در بستر فضای مجازی سرعت چشمگیری داشته است و عدم آموزش‌های لازم از آسیب‌های این فضا به کاربران می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به‌خصوص به کودکان و نوجوانان این آینده‌سازان ایران اسلامی که در آستانه تشکیل هویت فردی و اجتماعی آن‌ها است ایجاد کند.

وی بهره‌گیری از ظرفیت‌های کانون و پلیس فتا در راستای صیانت کودکان و نوجوانان از آسیب‌های فضای مجازی را یک امر مهم دانست و خاطرنشان کرد: کانون در زمینه فرهنگ‌سازی با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی خود آمادگی کامل دارد با همکاری و مساعدت پلیس فتا استان برنامه های مختلفی را اجرا کند.