کد خبر: 269137
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
بازدید 1086
اکران «هامون و دریا» در سینماهای کانون خوزستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از اکران فیلم سینمایی «هامون و دریا» به کارگردانی ابراهیم فروزش از 27 خرداد در سینماهای کانون استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، غلامرضا شنبدی با اعلام این خبر گفت: هم‌زمان با آغاز فعالیت‌های تابستانی کانون، شش سینما کودک و نوجوان کانون پرورش فکری در شهرهای اهواز، دزفول، اندیمشک، آبادان، خرمشهر و سوسنگرد با اکران فیلم سینمایی «هامون و دریا» ساخته‌ی ابراهیم فروزش دور جدید فعالیت‌های کانون نمایش را از 27 خردادماه در استان خوزستان آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که این فیلم از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است افزود: فیلم سینمایی «هامون و دریا» هم‌زمان با 52 سینمای کانون دیگر در سراسر کشور به نمایش در خواهد آمد و از 27 خردادماه سال جاری اعضای کانون و خانواده‌های علاقه‌مند در 6 شهر استان می‌توانند برای حضور در سینماهای کانون که در مراکز فرهنگی هنری این نهاد فرهنگی واقع شده‌اند اقدام کنند.

شنبدی با اعلام این‌که اولین سینمای کودک و نوجوان کانون خوزستان نوزدهم آبان سال 1395 در اهواز آغاز به کار کرد توضیح داد: گسترش سینماهای کانون با افتتاح سینمای کودک و نوجوان شهرستان دزفول در 23 آذرماه سال گذشته ادامه یافت و در بهمن و اسفندماه 1395 نیز سینماهای کانون در شهرهای اهواز، دزفول، اندیمشک، آبادان، خرمشهر، سوسنگرد و امیدیه راه‌اندازی شد.

این مدیرکل فرهنگی پیرامون استقبال از این مراکز سینمایی نیز گفت: از زمان افتتاح هرکدام از این سینماها در هفت شهر استان خوزستان تاکنون 3 هزار و 391 نفر، تولیدات سینمایی، کوتاه، نیمه بلند و پویانمایی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان از جمله، ناسور، نامه نانوشته، آتش‌نشان کوچک، مومو، هفت‌تیرهای چوبی، هاجستیم و واجستیم، عدسک، پسران تشمال، بارون میاد جرجر، کشاورز و ربات، یکی کم است، ژنرال و بادبادک، ماه بود و روباه، ننه کلاغه و روباه، مرد کوچک، آقای مدیر، کلاغی که می‌خواست قوی‌ترین باشد، خودم پیدا کردم، عمو سبیلو، سپید بالان، دندان‌درد، کبوتر سفید کنار آینه و فرار از اردو را در دو نوبت صبح و عصر تماشا کردند.

گفتنی است: داستان فیلم «هامون و دریا» از کتابی به همین عنوان و نویسندگی عباس جهانگیریان اقتباس شده و فروزش بر اساس همین طرح، داستان سینمایی خود را نوشته و کارگردانی کرده است.

در این فیلم 90 دقیقه‌ای، مهران گل محمد زاده، محبوبه شاکری، میلاد حاتمی و زهره مرادی به‌عنوان بازیگر در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند و تورج اصلانی مدیر فیلم‌برداری، بهرام دهقانی و رضا شیروانی تدوین و فردین خلعتبری آهنگ‌سازی فیلم «هامون و دریا» را بر عهده داشته‌اند.

صدابردار این فیلم مهدی صالح‌کرمانی است و چنگیز صیاد و مهرشاد ملکوتی به‌عنوان صداگذار و میکس، محمد طلوع به‌عنوان مدیر تولید و محمدرضا کریمی‌صارمی به‌عنوان مجری طرح این اثر سینمایی هستند.