برنامه‌های کانون خوزستان ویژه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان اعلام شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان از حضور فعالان عرصه ادبیات کودک و نوجوانان خوزستانی هم‌زمان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در مراکز کانون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، غلامرضا شنبدی با اعلام این خبر گفت: 18 تیرماه هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان مراکز کانون در سه شهر استان خوزستان میزبان 6 نفر از فعالان عرصه ادبیات کودک و نوجوانان خوزستانی خواهند بود.

وی افزود: به همت مرکز آفرینش‌های ادبی کانون خوزستان اعضای ادبی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اهواز به میزبانی مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک، میزبان "هوشنگ یونسی"، نویسنده، پژوهشگر و مدرسه دانشگاه، "بهمن ساکی" شاعر و پژوهشگر ادبیات، "علی یاری"، شاعر، پژوهشگر و مدرس دانشگاه و "مهدی مرادی" شاعر و فعال حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان خواهند بود.

وی با اشاره به این‌که در ویژه‌برنامه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در کانون شماره یک اهواز نقد و بررسی آثار اعضای ادبی توسط میهمانان برنامه صورت خواهد گرفت اضافه کرد: در این برنامه از کتاب آوازهای سیب‌زمینی مهدی مرادی نویسنده خوزستانی رونمایی خواهد شد.

شنبدی شعرخوانی میهمانان این برنامه را دیگر فعالیت این روز معرفی کرد و یادآور شد: فعالان عرصه ادبیات کودک و نوجوانان خوزستانی و اعضای ادبی کانون در فروشگاه مرکزی عرضه محصولات فرهنگی هنری کانون نیز حضور خواهند یافت.

این مدیرکل فرهنگی در ادامه حضور "ماندانا صادقی" نویسنده‌ی مجموعه داستان آوازهای چوبی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 3 آبادان دیگر برنامه این روز برشمرد و خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان هندیجان نیز میزبان زهرا شعبانی شاعر خوزستانی خواهد بود و در نشست با کودکان و نوجوانان عضو مرکز آفرینش‌های ادبی به نقد و بررسی آثار اعضا خواهد پرداخت.

وی یادآور شد دیگر مراکز کانون در 30 شهر استان هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نیز با اجرای برنامه‌های چون جشن کتاب و قصه‌گویی از مجموعه کتاب‌های مهدی آذر یزدی، اجرای نمایش خلاق، برپایی کارگاه‌های ادبی، معرفی شخصیت و جلسه‌های نقد و بررسی آثار اعضا این روز ملی را گرامی خواهند داشت.