کد خبر: 271813
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
آغاز به کار 4 مرکز عرضه‌ی محصولات فرهنگی هنری کانون در خوزستان

چهار مرکز عرضه‌ی محصولات فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، در آخرین روز از هفته دولت چهار فروشگاه محصولات فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان‌های اهواز، آبادان، هندیجان و شوشتر رسماً کار خود را باعرضه‌ی کتاب، بازی و سرگرمی و نوشت‌افزار ایرانی اسلامی آغاز کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در آیین افتتاح فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی هنری کانون در شهرستان آبادان گفت: افتتاح هم‌زمان 4 فروشگاه عرضه‌ی محصولات فرهنگی هنری کانون در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده از کالاهای ملی، حمایت از تولیدات داخلی و بسترسازی برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

غلامرضا شنبدی با اشاره به این‌که کانون بیش از 155 قلم نوشت‌افزار ایرانی اسلامی دارد افزود: فروشگاه‌های کانون، کتاب، لوازم‌التحریر، بازی‌های فکری و سرگرمی‌های سازنده متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی و نیاز خانواده‌ها را در دسترس عموم قرار می‌دهد.

وی با تأکید بر این‌که توسعه فرهنگی یکی از اهداف مهم برنامه‌های کانون است خاطرنشان کرد: ما با گسترش مراکز عرضه‌ی محصولات فرهنگی هنری کانون کودکانمان را با فرهنگ و مباحث فرهنگی از همان دوران کودکی آشنا می‌کنیم.

این مدیرکل فرهنگی یادآور شد: یکی دیگر از رسالت‌های مهم فروشگاه‌ها و مراکز عرضه محصولات کانون خوزستان، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بین کودکان و نوجوانان برای تربیت نسلی خلاق و نوآور در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

در این مراسم همچنین معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان گفت: کار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همه‌ی کسانی که در حوزه‌ی تعلیم تربیت گام بر می‌دارند؛ با اهمیت و حساس است.

ریاض فرحانی افزود: تمام کارهای که در کانون و آموزش و پرورش انجام می‌شود سرمایه‌گذاری برای نسل‌های بعدی و برای آینده این نظام و این کیان اسلامی است.

وی با اشاره به این‌که امروزه با توجه به‌سرعت روزافزون تحولات اجتماعی خیلی از کارهایی که توسط خانواده‌ها در حوزه‌ی تربیتی در حال انجام است به‌صورت نیابتی به نهادهای اجتماعی همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و کانون‌های فرهنگی مساجد واگذار شده است تأکید کرد: در کانون تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان بر اساس یک کار کارشناسی دقیق و مطالعاتی صورت می‌گیرد و این یکی از ویژگی‌های مهم این نهاد فرهنگی است.

فرحانی خاطرنشان کرد: فرمانداری آبادان از برنامه‌های اولویت‌بندی شده‌ی کانون که با طرح توجیهی همراه باشد حمایت می‌کند.

گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با افتتاح این فروشگاه‌ها در هفته دولت تعداد مراکز عرضه محصولات فرهنگی و هنری خود را در استان خوزستان به عدد 5 رساند.