کد خبر: 243371
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
بازدید 794
بهارستانی‌ها در موزه‌ی مردم‌شناسی

25عضو کودک و نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری شماره 2 کانون شاهرود از موزه‌ی مردم‌شناسی این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، اعضای دختر و پسر کودک و نوجوان کارگاه نقاشی به‌همراه مربیان خود از موزه‌ی مردم‌شناسی شاهرود بازدید کردند.
به گفته‌ی مربی‌مسئول مرکز بازدیدهای پیش‌بینی‌شده در راستای طرح شاخص هنری کتاب کار بهارستان در سال 94 با عنوان «در کوچه پس‌کوچه‌های شهرم» در حال انجام است.
ملیحه آقاحسینی هدف از اجرای این طرح را آشنایی اعضا با راز و رمزهای زندگی اجتماعی، فرهنگ و شیوه‌ی زندگی مردم قدیم شاهرود و تفاوت آن با زندگی مدرن و امروزی عنوان کرد.
وی در ادامه افزود: موزه‌ی شاهرود دارای دو بخش مردم‌شناسی و باستان‌شناسی در دو طبقه است که در بخش باستان‌شناسی این موزه، آثاری از تپه‌های تاریخی شاهرود، دامغان و سمنان از جمله تخته‌سنگ چخماق به نمایش درآمده است.  در بخش مردم‌شناسی نیز اشیایی همچون پوشاک سنتی، زیورآلات، دست‌بافت‌ها، اسناد و قباله‌ها قرار دارد.
آقاحسینی همچنین اظهار داشت: در این بازدید، اعضا ضمن شناخت وسایل و نقوش بجا مانده از دوره‌های گذشته‌ی تاریخ نظیر سکه‌ها، ظرف‌های قدیمی، با مشاغل مختلف آن دوره چون کشاورزی، ریسندگی، بافندگی و... آشنا شدند.