کد خبر: 243708
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
بازدید 1081
سرزمین مادری من در مراکز کانون استان

فراخوان‌هنری «سرزمین مادری من» ویژه‌ی اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون استان منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، فراخوان هنری «سرزمین مادری من» ویژه‌ی اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون با هدف ارج نهادن به هنر اصیل بومی و مذهبی، افزایش آگاهی اعضا نسبت به فرهنگ، آداب و رسوم متنوع استان سمنان، تلاش در جهت شناساندن بیشتر آداب ورسوم مناطق( شهرستانها) برای اعضای گروه سنی ب،ج،د،ه برگزار خواهد شد.
به گفته‌ی کارشناس هنری کانون استان، هنر حاصل ذوق، حس زیباشناختی هنرمند، تجربه‌ها و آموخته‌های اوست و هنرمند در این مسیر در تعامل با هنر و دانش اقوام و ملل دیگر، بر غنای تجربه‌ی خود می‌افزاید و افق دید خویش را می‌گستراند و از این رهگذر است که آثار و اندیشه‌های هنری به منصه‌ی ظهور می‌رسد و میراث هنری شکل می‌گیرد.
راحله دانایی در ادامه افزود: این فراخوان سعی دارد با توجه به شاخص‌های فرهنگی و هنری استان سمنان در قالب هنرهای نقاشی، خوش‌نویسی، سفال‌گری، عکاسی و سرودها و آواهای محلی، دیدگاه کودکان و نوجوانان را در جهت احیا و ماندگاری فرهنگ غنی و اصیل و باورهای پندآموز و پر رمز و راز مردم این دیار تقویت کند.
دانایی همچنین اظهار داشت: موضوعات این فراخوان برگرفته شده از آئین‌ها، مناسبت‌های ملی- مذهبی، نوع پوشش و غذا، بازی وتفریح، معرفی جاذبه‌های تاریخی وگردشگری، حفظ آثار تاریخی در بافت قدیم شهر، استفاده از متون، حکایت‌ها، ضرب‌المثل‌ها، اشعار بزرگان و سروده‌های بومی و محلی.
وی در پایان تصریح کرد: علاقمندان تا دهم شهریورماه فرصت دارند آثار خود را به مرکز آفرینش‌های هنری اداره‌کل کانون استان ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس:http://abeofoogh.blogfa.com مراجعه کنند.