گرامی‌داشت آتش‌نشانان شهید حادثه پلاسکو

فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی به‌منظور گرامی‌داشت یاد شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکوی تهران در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان برگزار شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان سمنان، فاطمه حافظی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان از اجرای طرح «شهدای نجات» ویژه اعضای طرح کانون‌مدرسه خبر داد و گفت: 23 دانش‌آموز دبستان گچ‌پزیان با اهدای گل به آتش‌نشان‌های فداکار، یاد و خاطره‌شان را گرامی داشتند. 

حافظی در ادامه افزود: دانش‌آموزان در دو کارگاه کاردستی و  ادبی در کنار مربیان کانون پرورش فکری با استفاده از کاغذهای رنگی، گل‌های کاغذی درست کردند و حرف‌های خود را به‌منظور قدردانی از ایثار و فداکاری آتش‌نشان‌ها روی گل‌ها نوشتند. 

وی همچنین اظهار داشت: فیلم «آتش‌نشان کوچک» برای آشنایی بیشتر اعضای طرح با شغل آتش‌نشانی نمایش داده‌شد.

در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان نیز 26 دانش‌آموز دبستان شهید اکرمی به یاد آتش‌نشان‌های ایثارگر، کاردستی‌هایی با طرح آتش‌نشان، خلق و رنگ‌آمیزی کردند و در پایان آثار اعضا برای آتش‌نشانی ارسال شد.

اعضای طرح کانون‌مدرسه در کارگاه نقاشی مرکز فرهنگی‌هنری کانون ایوان‌کی، به‌منظور همدردی با خانواده‌های آتش‌نشان‌ها، حادثه‌ی تلخ پلاسکو را به تصویر کشیدند و در نقاشی‌های خود از فداکاری آنها قدردانی کردند.