کمیته استانی کودک و نوجوان ستاد دهه فجر تشکیل جلسه داد

نخستین جلسه کمیته استانی کودک و نوجوان ستاد دهه فجر در اداره‌کل کانون پرورش فکری سمنان تشکیل شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان و مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان از برگزاری نخستین جلسه این کمیته در روز یک‌شنبه سوم بهمن‌ماه در محل اداره‌کل کانون پرورش فکری، خبر داد.

جمال در این جلسه که نمایندگانی از استانداری، اداره‌کل آموزش و پرورش، اداره‌کل بهزیستی، اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره‌کل صدا و سیما و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حضور داشتند، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، شهادت جمعی از آتش‌نشان‌های فداکار در حادثه پلاسکوی تهران را تسلیت گفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان در ادامه، برنامه‌ریزی و بسترسازی مناسب برای آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها، اهداف و خدمات انقلاب اسلامی و الگوسازی مناسب به‌منظور هدایت نسل چهارم جامعه در راستای پیشبرد اهداف انقلاب را از وظایف و مأموریت‌های کمیته کودک و نوجوان برشمرد.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان بر نقش مؤثر این کمیته در زمینه تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان و ایجاد انگیزه برای نقش‌آفرینی خودجوش در برگزاری مراسم ایام‌الله دهه فجر تأکید کرد.

جمال با اشاره به فاصله بین نسل‌های اول انقلاب و نسل چهارم جامعه گفت: آنچه که ضرورت دارد آشنایی نسل امروز با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی، ضمن معرفی 38 برنامه شاخص در دهه فجر سال جاری، از اعضای کمیته خواست تا با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای همکاری بیشتری در حوزه‌ی کودک و نوجوان داشته‌باشند.

مسئول کمیته کودک و نوجوان سمنان با توجه به تشکیل 20 کمیته فرهنگی در این استان اظهار داشت: مسئولین مراکز فرهنگی‌هنری در شهرستان‌ها و شهرهای استان طی حکمی که به آنها ابلاغ شد کمیته‌های شهرستانی را تشکیل داده و برای هرچه بهتر اجرا شدن برنامه‌های خود در این دهه، جلسات متعددی را با اعضای کمیته برگزار کرده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان در پایان تصریح کرد: وحدت رویه در اجرای برنامه‌ها حفظ شود؛ چراکه کار گروهی هم‌ردیف دفاع مقدس است و اهداف نظام را پیش می‌برد.

گفتنی است نماینده استانداری پیشنهاد داد تا خانواده‌ها در کنار فرزندان خود سهمی در برنامه‌های دهه فجر داشته باشند.

نماینده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز با اشاره به اینکه کمیته کودک و نوجوان استان، طی سال‌های متوالی از کمیته‌های برتر شناخته‌شده بر برپایی جلسات کمیته به‌صورت فصلی تأکید کرد تا تصمیم‌سازی بهتری در این خصوص صورت گیرد.

برخی از مصوبات این جلسه به شرح زیر عنوان شد:

- دیدار صمیمانه اعضای کودک و نوجوان با استاندار سمنان همزمان با روز برگزاری جشن بزرگ انقلاب در سالن سینماکانون سمنان

- اجرای نمایش «کی از همه باهوش تره» توسط هنرمندان برجسته تهران طی شش‌روز از 8 تا 13 بهمن‌ماه در سراسر استان.

- برگزاری «جشنواره سازه‌ها» ویژه اعضای کتابخانه‌های سیار شهری و روستایی و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری گرمسار.

- برگزاری ویژه‌برنامه‌ی «میهمانی لاله‌ها» روز 14‌بهمن‌ماه در گلزار شهدای امامزاده یحیی بن‌موسی(ع) با حضور گسترده کودکان و نوجوانان شهرستان سمنان و اعضای کمیته کودک و نوجوان.

- برگزاری نمایشگاه‌ دهه فجر در تمامی مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار.

- برگزاری مسابقه کاردستی(کار با کلاژ و تکه‌چسبانی) ویژه کودکان و نوجوانان سراسر استان و تحویل آثار در راهپیمایی 22 بهمن به غرفه‌ها و ایستگاه‌های کانون پرورش فکری.