کد خبر: 269388
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
بازدید 1061
ضیافت افطار همراه با رصد شبانه در مجتمع سمنان

روزه‌داران کودک و نوجوان مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان پس از ضیافت افطار به مهمانی ستارگان و سیارات رفتند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، ضیافت افطار همراه با رصد ستارگان و سیارات برای بیش از یکصد عضو کودک و نوجوان و والدین در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان برگزار شد.

شهناز دامغانیان مسئول مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان، ضمن قدردانی از همراهی و حضور والدین درخصوص کارگاه‌های تابستان مطالبی بیان کرد و در ادامه اعضا با راهنمایی علیرضا دانشگر مربی کارگاه نجوم و مسئول انجمن نجوم آسمان کویر شهرستان سمنان به رصد سیاره مشتری و زحل پرداختند.

دانشگر با بیان توضیحاتی پیرامون ویژگی‌های ستارگان و سیاراتی مانند مشتری، زحل، ماه و... از اعضای علاقمند دعوت کرد تا برای آشنایی بیشتر با دنیای ستارگان در کارگاه نجوم مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری نام‌نویسی کنند.

گفتنی است این برنامه با هدف فراهم‌کردن بستری مناسب برای شناخت اعضا و خانواده‌های آنها، ثبت خاطره‌ای جذاب و مفید از درک عظمت آفرینش الهی و ارتقاء تفکر و حس خداشناسی با تحقیق در قرآن کریم با استفاده از دو دستگاه تلسکوپ برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این رصد شبانه علاوه بر رصد ماه، سیارات و اجرام آسمانی با نحوه استفاده از نرم‌افزار صور فلکی آشنا شدند و زیبایی‌های شب را به نظاره نشستند.