دوره‌ی آموزش " کارگاه فعالیت پژوهش اعضا " ویژه‌ی مربیان فرهنگی مراکز کانون استان سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است

مدیرکل کانون استان: کودک و نوجوان امروزی در برابر حجم وسیع تحولات و پیشآمدهای گوناگون باید بتواند فکر کند، مسایل را بسنجد و در نهایت پاسخ صحیح به محرک بدهد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، دوره‌ی آموزش " کارگاه فعالیت پژوهش اعضا " ویژه‌ی مربیان فرهنگی مراکز کانون استان سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است.

مدیرکل کانون استان، در ابتدای این دوره‌ی آموزش، با حضور در جمع همکاران ضمن عرض خیرمقدم به همکاران و مدرس دوره، فرارسیدن هفته‌ی دولت را تبریک گفت و در همین مورد عنوان کرد: در عین حال هفته‌ی دولت برای مردم ایران یادآور خاطرات تلخی مانند حادثه‌ی انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت عزیزانی چون شهیدان مظلوم رجایی و باهنر است که ساده زیستی و اخلاص از ویژگی‌های برجسته‌ی آنان بود.

حسن معزی در ادامه افزود: این دو شهید بزرگوار در زندگی فردی و اجتماعی خود نیز افراد صادق و امینی بودند که از گمنامی به اوج رسیدند و این همه پاداش اخلاص آنان بود که خداوند به ایشان اهدا کرد.

وی در پایان این بخش ابراز امیدواری کرد از رفتار و منش اخلاقی چنین شخصیت‌هایی درس بگیریم و آنان را در زندگی خویش به کار ببندیم.

مدیرکل کانون بخش دوم سخنان خود را این‌گونه آغاز کرد: تلاش کانون این است که مربیان متناسب با نیازهای کودکان پیشرفت کنند و برگزاری متعدد دوره‌های آموزشی نیز به همین منظور صورت می‌گیرد.

معزی در تکمیل این بخش از صحبت خویش خاطرنشان کرد: مربیان کانون تجربه‌های باارزشی در زمینه‌ی کاری خود دارند اما انسان هرچقدر هم دانش و توانایی داشته باشد، ناگزیر از یادگیری است و چه خوب است که این تجربه‌های گرانبها با زیور دانش آراسته و کاربردی‌تر شود.

وی در ادامه با اشاره به تحولات سریع بشری، پژوهش را نیاز روز جامعه عنوان کرد و گفت: کودک و نوجوان امروزی در برابر این حجم از تحولات و پیشآمدهای گوناگون باید بتواند فکر کند، مسایل را بسنجد و در نهایت پاسخ صحیح به محرک بدهد و این میسر نمی‌شود مگر اینکه مربی، با تکیه بر آگاهی خود، چگونه اندیشیدن را به او بیاموزد و او را به تفکر وادارد.

به کارگیری درست حواس پنج‌گانه، تصمیم‌گیری صحیح، پایین بودن ضریب خطا و عدم پشیمانی از جمله پی‌آمدهای خو گرفتن به تفکر بود که مدیرکل کانون به آنها اشاره کرد و افزود: اگر همه‌ی ما پیش از تصمیم‌گیری و انجام کار بیندیشیم به همان میزان در پایان کار رضایت خواهیم داشت.

معزی سپس با ذکر مثالی عنوان کرد: در روبه‌رویی با پرسش‌های بچه‌ها نباید پاسخ را در اختیار آنان گذاشت بلکه باید ایشان را با توانایی‌هایشان آشنا کرد و روش‌های استفاده‌ی درست از این توانایی‌ها را به آنان آموخت تا به سمت پاسخ هدایت شوند.

وی در پایان ضمن  تشکر از مدرس دوره اظهار امیدواری کرد که تجربه‌های ارزشمند رضا غنی در نهایت به بچه‌ها، که آینده‌سازان این مرز و بوم هستند، منتقل شود و شهروندانی متفکر و در تراز جمهوری اسلامی پرورش یابند.

پس از این سخنان، رضا غنی ضمن ابراز خرسندی از حضور دوباره در جمع مربیان استان، شرکت در این دوره‌ها را تجدید خاطره‌ای برای خود دانست که همراه با انرژی است.

وی در پایان افزود: با وجود اینکه چند سالی از بازنشستگی من می‌گذرد، هیچگاه خود را از کانون جدا ندانسته‌ام و به نوعی خود را مدیون کانون می‌دانم زیرا کانون، بستر یادگیری بسیاری از تجربه‌ها را برای من فراهم کرد.

قابل ذکر است این دوره‌ی آموزشی، با حضور مربیان فرهنگی مراکز، روزهای سوم و چهارم شهریور ماه در مجتمع کانون استان در حال برگزاری است.