نشست فصلی مربیان ادبی کانون پروش فکری سیستان و بلوچستان برگزارشد

سرپرست کانون استان: مهم‌ترین ابزار رسیدن به موفقیت در کارها برنامه‌ریزی و ارزیابی دقیق فعالیت‌هاست

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، نشست فصلی مربیان ادبی کانون پروش فکری استان برگزارشد.

در ابتدای این نشست، که در سالن کنفرانس مجتمع برگزارشد، سرپرست کانون استان ضمن خیرمقدم و تبریک سال نو، سالی پر از موفقیت را برای حاضران آرزو کرد.

مسعود خاکسفیدی، که در جمع مربیان ادبی استان سخن می‌گفت، از تلاش‌های مربیان در سال گذشته قدردانی کرد و گفت: سه مقوله‌ی فرهنگ، ادب و هنر کامل کننده‌ی یک‌دیگر هستند و اثربخشی فعالیت‌ها در سایه‌ی هم‌پوشانی این حوزه‌هاست.

وی در ادامه خطاب به مربیان ادبی عنوان کرد: وظیفه‌ی پیشبرد فعالیت‌های ادبی در کانون برعهده‌ی شما عزیزان است و در این زمینه موفقیت‌های حوزه‌ی ادبی، علاوه بر اینکه نشان‌دهنده‌ی تلاش‌های صادقانه‌ی شماست، همواره باعث افتخار مجموعه‌ی همکاران در استان بوده.

خاکسفیدی ضمن تشکر از مربیان، که عشق را سرلوحه‌ی کار خویش قرارداده‌اند، گفت: همه‌ی بخش‌های اجرایی کانون در صدد هستند موانع را از پیش روی شما عزیزان بردارند تا آسوده‌تر به کار پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان کشور عزیزمان بپردازید.

سرپرست کانون استان سپس با اشاره به مقوله‌ی برنامه‌ریزی، آن را مهم‌ترین زیرساخت اثرگذاری فعالیت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: رسیدن به موفقیت و حرکت در مسیر آن هرگز اتفاقی نیست بلکه نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق است که به طور پیوسته به‌روز رسانی می‌شود.

وی " ارزیابی " و " آسیب‌شناسی " را گام‌های بعدی دست‌یابی به موفقیت عنوان‌کرد و گفت: انتظار می‌رود همکاران در سال پیش‌رو مصمم‌تر از گذشته زمینه را برای حضور کودکان و نوجوانان فراهم کنند زیرا مربیان ارایه دهنده‌ی تصویری جامع از وضعیت فرهنگی مراکز هستند.

خاکسفیدی در پایان اظهار امیدواری کرد: مربیان با هم‌دلی و به واسطه‌ی تجربه و شناخت خود نسبت به توانایی‌های اعضا، برنامه‌ها را بومی‌سازی کنند تا تاثیر آن بر مخاطبان بیشتر شود.

پس از سخنان سرپرست کانون ، کارشناس آفرینش‌های ادبی استان در سخنانی کوتاه ضمن خیرمقدم به حاضران، مربیان را زیرساخت هرم کانون داست که سنگ بنای کانون هستند و پایداری هرم کانون بسته به فعالیت‌های آنان است.

زهرا پردل سپس عنوان کرد برای رفع مشکلات و پیشرفت در کارها همکاری و هم‌دلی لازم است و ما برای رسیدن به این نقطه باید تمرین کنیم و ضمن آگاهی از اهمیت جایگاه خود برای ارتقای آن بکوشیم.

وی در پایان سخنان خود توصیه‌های کاری مربوط به حوزه‌ی مربیان ادبی را با آنان مرور کرد.

قابل ذکراست حسین علیجانی، مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون در یک گفت‌وگوی تلفنی با تبریک سال نو، آمادگی ستاد را برای حمایت از برنامه‌های شاخص استان اعلام کرد و گفت: امیدوارم با توجه به همت شما عزیزان و هماهنگی‌های خوبی که همکاران استان با ستاد دارند، شاهد برنامه‌ها و فعالیت‌های شاخص استان باشیم.

وی در پایان با اشاره به نگاه مثبت سرپرست کانون استان در حوزه‌ی فعالیت‌های فرهنگی، اظهار امیدواری کرد: با وجود صداقت ناب مربیان ادبی، دنیای وسیع و پیچیده‌ی ادبیات با آرامش و هم‌دلی برای مخاطبان هموار شود.

گفتنی‌است در این نشست هم‌چنین لوح تقدیر معاون فرهنگی کانون کشور به وحیده جعفری و سمیه کده‌یی، مربیان ادبی استان، برای شرکت در مسابقه‌ی طرح برتر مکاتبه‌ای اهداشد.