نشست تخصصی ساماندهی واحدهای عرضه‌ی اسباب‌بازی در سیستان و بلوچستان برگزارشد

نشست تخصصی ساماندهی واحدهای عرضه‌ی اسباب‌بازی با همکاری کانون پرورش فکری و سازمان صنعت و معدن در سیستان و بلوچستان برگزارشد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، نشست تخصصی ساماندهی واحدهای عرضه‌ی اسباب‌بازی با همکاری کانون پرورش فکری و سازمان صنعت و معدن برگزارشد.

در ابتدای این نشست، که در سازمان صنعت و معدن و تجارت استان برگزارشد، محمدرفیع سلطانزاده، رییس این سازمان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی عبادت‌ها، در سخنانی کوتاه گفت: برای ساماندهی این کار بزرگ باید دست در دست یکدیگر بگذاریم تا بتوانیم به این کار جامه‌ی عمل بپوشانیم.

پس از سخنان سلطانزاده، سرپرست کانون پرورش فکری استان نیز ضمن تسلیت شهادت امام علی(ع) و آرزوی قبولی عبادت برای حاضران گفت: با توجه به حجم گسترده‌ی ورود غیرقانونی اسباب‌بازی به کشور و عدم نظارت صحیح بر این تجارت از یک‌سو و ضرورت قانونمند شدن آن، ریاست شورای نظارت بر اسباب‌بازی به کانون سپرده شده است.

مسعود خاکسفیدی در بیان بخش دیگری از مشکلات ورود بی‌ضابطه‌ی اسباب‌بازی به کشور گفت: بسیاری از اسبا‌بازی‌هایی که وارد کشور می‌شوند با فرهنگ ما هم‌خوانی ندارد و مشکلات فراوانی را پدیدآورده است که بسیاری از خانواده‌ها با آن روبه‌رو هستند.

وی در ادامه تنها راه مبارزه با این مشکل جدی را همکاری همه‌ی دستگاه‌های مرتبط دانست تا با نظارت و کنترل صحیح، اسباب‌بازی‌هایی وارد کشور شود که علاوه بر رعایت اصل اقتصاد مقاومتی، با فرهنگ و آداب و رسوم ما مغایرت نداشته باشد.

سرپرست کانون سپس در بیان تدابیری که برای این کار اندیشیده شده، گفت: در گام نخست فروشگاه‌هایی، که تمام یا بخشی از آن به فروش اسباب‌بازی اختصاص دارد، مورد شناسایی قرار می‌گیرند و این فروشگاه‌ها باید برچسب شورای نظارت را نصب کنند و در گام بعدی مدیران فروشگاه‌ها از طریق سایت دبیرخانه‌ی شورای نظارت به آدرس www.toycouncil.com  ثبت نام کنند.

در ادامه جواد محبی، نماینده‌ی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ضمن تشکر از کانون پرورش فکری گفت: بالغ بر هشتاد و پنج درصد اسباب‌بازی‌ها به صورت غیر قانونی وارد کشور می‌شوند و شرایطی فراهم شده که کالاها پس از ورود باید توسط کانون پرورش فکری تایید شود.

قابل ذکراست در این نشست اتاق اصناف متشکل از رییس‌های اصناف هم حضور داشتند که پس از تبادل نظر در این خصوص آمادگی خود را برای آغاز کار اعلام کردند.

گفتنی‌است در پایان مقرر شد اتاق اصناف از طریق اتحادیه‌ها فروشگاه‌های هدف را شناسایی و به کانون معرفی کند، کانون برچسب‌ها را در اختیار اتحادیه‌ها قرار دهد و پس از نصب آن ثبت نام در سایت دبیرخانه انجام گیرد، برای شناسایی و معرفی واحدهای بدون پروانه تیمی تشکیل شود.

هم‌چنین پس از اتمام این کار در شهرستان زاهدان صورت‌جلسه به فرمانداران در استان ابلاغ شود تا در سایر شهرهای استان موضوع پیگیری و گزارش شود.