اصحاب رسانه سهم کودکان را کنار بگذارند

نشست خبری هفته‌ی ملی کودک با حضور مدیرکل و کارشناسان استان قم و هم چنین جمعی از خبرنگاران و نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته‌ی کودک و نوجوان استان صبح امروز در مجتمع کانون استان قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، در این نشست خبری که به دعوت روابط عمومی کانون استان قم برگزار شد، نمایندگانی از معاونت فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل بهزیستی، جمعیت هلال احمر، نهاد کتابخانه های عمومیو معاونت فرهنگی ناجای استان قم حضور داشتند.
در ابتدای این نشست محمد مخلصی؛ مدیرکل کانون استان قم و دبیر هفته‌ی ملی کودک در استان، ضمن گرامی داشت این ایام از حضور پررنگ خبرنگاران و اصحاب رسانه در این نشست قدردانی کرد و از آنان خواست تا سهم کودکان را در هفته‌ی ملی کودک کنار بگذارند و بخش ویژه ای را برای پرداختن به مسائل اساسی حوزه‌ی کودک و نوجوان در رسانه های خود اختصاص دهند.
مخلصی هم چنین با اشاره به تلاش های صورت گرفته از سوی کانون استان که منجر به تشکیل کمیته‌ی کودک و نوجوان در استان شده است اظهار امیدواری کرد هفته‌ی ملی کودک در سال جاری با مشارکت و هم سویی و هم اندیشی دستگاه های عضو کمیته رنگ و بوی بهتری به خود گرفته و اثرگذاری بهتری داشته باشد.
وی گفت: این هفته فرصت مناسبی است که شادی را برای بچه ها به ارمغان بیاوریم و با برنامه ریزی مناسب هویت مستقلی را برای کودکان و نوجوانان شکل دهیم که نیازمند توجه بیشتر برای رشد و پرورش صحیح خود هستند.
دبیر هفته‌ی ملی کودک در استان قم تغییر نگرش والدین و اولیای تربیتی نسبت به اهمیت دوران کودکی و تقویت نگاه آنان در استفاده از آموزش غیرمستقیم را از جمله اهداف فعالیت های کمیته‌ی کودک و نوجوان برشمرد.
وی هم چنین توجه و برنامه ریزی برای کودکان کار، کودکان محروم از تحصیل، کودکان دارای معلولیت و هر کودکی که در هر شرایط و موقعیت اجتماعی زندگی می کند را از جمله محورهای برنامه ریزی هفته ملی کودک دانست و تصریح کرد: هفته‌ی ملی کودک، هفته‌ی تظاهر این گونه فعالیت هاست تا با همیاری هم بتوانیم فردای بهتری را برای کودکانمان رقم بزنیم.
به گفته ی مدیرکل کانون استان قم مراکز 12 گانه‌ی ثابت، سیار و پستی استان طی روزهای 16 و 21 مهرماه کودکان و نوجوانان مراجعه کننده را به عضویت رایگان مراکز کانون درمی آورند.
در ادامه مرضیه ثمرده حقیقی در خصوص سایر برنامه های استان توضیحاتی را به خبرنگاران ارائه کرد.
براساس این گزارش ویژه برنامه‌ی روز جهانی کودک صبح روز 16 مهرماه با حضور اعضای کودک و نوجوان مراکز استان در مرکز فرهنگی هنری شماره 8 کانون برگزار می شود.
در این وی‍ژه برنامه که با افتتاح نمایشگاه «من و عروسکم» نیز همراه است، اعضا پس از مراسم افتتاحیه و نمایش تعدادی از آداب و رسوم مناطق مختلف کشور که با محوریت عروسک ها برگزار می شود در کارگاه های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی شرکت کرده و دست به خلق آثار خلاقانه و کاردستی ها و عروسک های مختلف می زنند.
هم چنین مراکز شش، هفت و نه  کانون استان قم نیز طی روزهای 15، 19 و 22 مهرماه میزبان قصه گویان شرکت کننده در مرحله‌ی استانی هفدهمین جشنواره‌ی قصه گویی هستند که در دو بخش مربیان کانون و بخش آزاد به قصه گویی می‌پردازند.
همایش « یادها و یادگارها» نیز که از جمله ویژه برنامه های اجرایی در هفته ملی کودک است، عصر روز 17 مرماه با دعوت از اعضای قدیمی کانون استان قم و هم چنینی اعضای کانون های سراسر کشور که هم اکنون در استان قم ساکن هستند جشن بزرگی را رقم خواهد زد.
این همایش که به همت روابط عمومی کانون استان قم ویژه‌ی شناسایی و تجلیل از اعضای قدیمی کانون در نظر گرفته شده با حضور 130 نفر از اعضا که چهره های شناخته شده و مطرح فرهنگ و هنر نیز در بین آن ها دیده می شود در سالن امفی تئاتر مرکز شماره 9 برگزار خواهد شد.
علاوه بر برپایی نمایشگاه آثار به جا مانده از اعضای قدیم مانند عکس، کتاب، کارت عضویت، لوح تقدیر و... ، بخش ویژه ای نیز برای تجلیل از دو عضو شهید کانون استان قم نیز در نظر گرفته شده است.
هم چنین جشن « کودک و ولایت» نیز با اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری در شب عید غدیر در مرکز فرهنگی هنری شماره 5 کانون استان قم برگزار خواهد شد.
در ادامه‌ی نشست خبری هفته‌ی ملی کودک، نمایندگان عضو کیته‌ی کودک و نوجوان هریک به تشریح برنامه های اجرایی خو ددر این هفته پرداختند.
ثبت نام رایگان کودکان و نوجوانان در کتابخانه های عمومی سطح شهر، آذین بندی بخش های کودک و نوجوان کتابخانه ها و برگزاری برنامه های قصه گویی و نمایش عروسکی، اهدای جوایز و برگزاری مسابقه‌ی کتابخوانی سراسری آن لاین در سایت booki.ir  از جمله برنامه‌های نهاد کتابخانه های عمومی استان قم است.
جمعیت هلال احمر استان قم نیز با برگزاری مسابقه نقاشی صلح و دوستی و نمایش نقاشی های برگزیده در شبکه‌ی پویا و هم چنین برپایی جشن بزرگ غدیر در فرودگاه بین المللی قم، میزبان جمع کثیری از کودکان و نوجوانان است.
غبارروبی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) توسط کودکان، برپایی جشن کبوترانه در روز 18 مهرماه هم زمان با ولادت امام هادی (علیه السلام)، محفل نوجوانان انصارالمهدی، برگزاری برنامه های فرهنگی و جنگ های شادی و پخش رسانه ای آن نیز از سوی معاونت فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه (سلام الله علیها) در طول هفته‌ی ملی کودک به اجرا در خواهد آمد.
هم چنین به گفته‌ی ستوان یکم خلج؛ معاون فرهنگ ترافیک ناجا، کودکان و نوجوانان استان در هفته‌ی ملی کودک با حضور در شهرک ترافیک آموزش های لازم در این زمینه‌ می بینند.
جشنواره‌ی فیلم کودک و نوجوان نیز از تاریخ 14 الی 17 مهرماه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در سینما تربیت برگزار خواهد شد.
برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی، تهیه‌ی بسته های آموزشی، معاینه و مشاوره‌ی رایگان در زمینه‌ی کودکان و هم چنین برگزاری جشن بادبادک ها از جمله برنامه های اداره کل بهزیستی استان قم است.