امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین کانون پرورش فکری و سازمان حفاظت محیط زیست استان قم

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در آستانه‌ی روز هوای پاک، به در خواست سازمان حفاظت محیط زیست استان تفاهم‌نامه‌ای را مبنی بر همکاری‌های مشترک این دو سازمان منعقد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، در جلسه‌ای که صبح روز شنبه به همین منظور در محل دفتر مدیرکل کانون استان قم تشکیل شد، محسن ربانی با اشاره به مجموعه‌ای از روایات ائمه‌ی اطهار (ع) در خصوص ارزش و اهمیت رفتار محبت‌آمیز با حیوانات، گفت: حفاظت از زمین و محیط زیست دغدغه‌ی دینی و ملی ماست و متعاقبا جز وظایف خود می‌دانیم که کودکان و نوجوانان را با این مسئله‌ی حساس آشنا کنیم.
مدیرکل کانون استان قم افزود: ما در کانون تلاش می‌کنیم تا بچه‌ها در فضای اجتماعی درستی تربیت شوند و شخصیت فکری و اجتماعی‌شان به درستی شکل بگیرد. شناخت محیط زیست و اهمیت نگهداری از آن هم از جمله مواردی است که در شکل‌گیری شخصیت آنان موثر است و مربیان کانون در فعالیت‌هایی که با اعضا انجام می‌دهند این مسئله را مد نظر قرار می‌دهند.
وی در ادامه تصریح کرد نگاه ما به بچه‌ها نگاه ابزاری نیست که بخواهیم آن‌ها را جلو بیندازیم و برای جایی شعار دهیم بلکه کار فرهنگی و درست هدف ماست.
دانیالی؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز با ابراز خرسندی از انجام فعالیت‌های مرتبط با حوزه‌ی محیط زیست در مراکز کانون، گفت: امیدواریم بتوانیم از توانمندی‌‎ها و تخصص شما برای رسیدن به هدف مشترکمان استفاده کنیم چرا که همه‌ی ما در برابر محیط زیستمان مسئولیم و اگر دیر اقدام کنیم خسارت‌های جبران ناپذیری را خواهیم دید.
در ادامه مقرر شد فیلم‌های تولید شده در بخش کودک و نوجوان جشنواره‌ی فیلم سبز که از سوی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود در هفته‌ی پایانی اردیبهشت‌ماه در برخی از مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان قم به نمایش گذاشته شود.
عقد تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین دو مجموعه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم و سازمان حفاظت محیط زست استان روز شنبه 28 فروردین ماه در محل مجتمع فرهنگی هنری کانون استان قم صورت گرفت.