جشن باشکوه روز جهانی کودک برگزار شد

حضور مسئولین مختلف استان در این جشن ملی و جهانی،حاکی از توجه ویژه آنان نسبت به مسایل و دنیای کودکان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، جشن جهانی روز کودک، در محوطه ی تاریخی « طاق بستان» باحضور نزدیک به 2000 نفر از کودکان  برگزار شد.

در این برنامه ی شاد و پرهیجان که با استقبال دانش آموزان مدارس، مهد های کودک، و خانواده ها روبه رو شد، برنامه های شاد و متنوعی به اجرا درآمد.

این برنامه ی باشکوه، صبح امروز و به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه و با مشارکت اداره کل آموزش وپرورش، بهزیستی، میراث فرهنگی، و...در محوطه ی اثر تاریخی و جهانی «طاق بستان» پذیرای کودکان کرمانشاهی بود.

جشن روز جهانی کوک از ساعت 9  صبح امروز و درمیان شور و شادی کودکان آغاز شد.

قرائت قرآن مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، آغاز گر این رویداد بزرگ فرهنگی بود.

مسئولین مختلفی از سوی ادارات شهر کرمانشاه، همچون؛ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، استاندارد، شهرداری، و..میهمان بچه ها در این جشن باشکوه شدند.

گروه سرود از یکی از مدارس آموزش  و پرورش ،با اجرای سرودی زیبا، شادی خاصی را به میان کودکان آورد.

دانش آموزان ناشنوا و هنرمند تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز گوشه ای دیگر از این مراسم را با اجرای سرودی زیبا زینت بخشیدند.

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نو جوانان نیز با اجرای سرود زیبای «ای سرزمین من» ، حس  پرغرور دوستداری وطن  و میهن پرستی ایران اسلامی عزی  را در دل و جان حاضران جاری ساختند.

«رضا موزونی» مدیر کل کانون استان کرمانشاه، به عنوان یکی از سخنرانان  این مراسم ویژه، با ابراز خرسندی از اجرای جشن روز ملی کودک، این روز را به همه ی بچه های حاضر در این جشن تبریک گفت.

« موزونی» خطاب به کودکان افزود: آینده ی دنیا به دست شما کودکان رقم می خورد.امروز وقتی چهره ی شاد شمارا می بینیم، انرژی می گیریم.

مدیر کل کانون استان از حضور و مشارکت کلیه ی ادارات و نهادی های استان در برپایی جشن روز جهانی کودک قدردانی کرد.

دکتر «هدایت حاتمی» معاون استاندار کرمانشاه نیز که خود را به جمع 2000 نفری کودکان رسانده بود، در سخنانی، ضمن تبریک روز جهانی کودک، خطاب به کودکان حاضر در این جشن گفت: شما باید در دل بازی های شادی که انجام می دهید، به فکر یاد گرفتن هم باشید.

«حاتمی» همچنین گفت: بزرگتر ها و خانواده ها باید کاری کنند که مقوله های مختلف انسانی واخلاقی همچون؛نوع دوستی و آرامش،... در میان کودکان گسترش یابد.

جشن بزرگ روز جهانی کودک، با اجرای چند مسابقه ی حضوری، اجرای ترانه های کودکانه و شاد،...در ساعت 11 به پایان رسید.

حضور پرشمار و پررنگ رسانه های مختلف گروهی و بخصوص صدا و سیما برای ثبت و ضبط این جشن باشکوه نیز، از نکات قابل توجه این مراسم بود.