«بوکه بارانه» می تواند به ثبت ملی برسد

اجرای گروه سرود«بوکه بارانه»در هفدهمین جشنواره قصه گویی استانی کرمانشاه، با تحسین شرکت کنندگان و مسئولین مدعو در این جشنواره همراه بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه گفت: فرهنگ بومی ما مملو از قصه هایی است که ریشه در اعتقادات دینی و مذهبی و ملی ما دارد و جالب تر اینکه بعد انسانی و انسان سازی در این قصه ها بسیار پررنگ است.

دکتر«هدایت حاتمی »که به عنوان میهمان ویژه در هفدهمین جشنواره قصه گویی استان کرمانشاه حضور داشت شد، به فرهنگ غنی مردم استان اشاره کرد و افزود: ما باید برای حفظ و نگهداری این ارزشهای فرهنگی از هیچ کوششی دریغ نورزیم.
وی پس از دیدن نمایش«بوکه باران» که سرودی کهن در زمینه طلب باران از خداوند است، گفت: این سرود نشانگر ارتباط عمیق مردم این منطقه با پروردگارشان بوده و این سرود به علت ویژگی های خاصی که از فرهنگ این مردم در خود دارد می تواند به عنوان یک اثر ملی به ثبت برسد و از مدیر کل تلاشگر کانون هم می خواهم که مقدمکات این کار را فراهم آورد.
همچنین در این مراسم فرماندار کرمانشاه، مدیرکل امور بانوان استانداری، معاون فرهنگی اداره کل ارشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمانشاه و تعدادی دیگر از مسوولین حضور داشتند.
هفدهمین جشنواره قصه گویی استانی کرمانشاه با حضور نزدیک به 70 قصه گو،در محل فرهنگسرای کودک ونوجوان،درطی سه روز در حال برگزاری است.