مدیر کل کانون استان: در مراکز موفق، چراغ همدلی روشن است

نشست مسوولین مراکز استان ، در آستانه فصل تابستان و با هدف رایزنی برای آمادگی مراکز استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، نشست مسوولین مراکز کانون استان کرمانشاه برگزار شد.

این نشست  یک روزه که در محل سالن جلسات خانه معلم کرمانشاه و با حضور مدیر کل ،کارشناسان ستادی و کلیه مسوولین مراکز استان کار خود را آغاز کرد، به طرح و بررسی موضوعات مختلف برنامه های فرهنگی، هنری و هنری کانون استان اختصاص یافت.

در ابتدای این جلسه،« رضا موزونی»،مدیر کل کانون استان با عرض خیر مقدم به همکاران، نوید افتتاح و آغاز به کار  چهار مرکز جدید کانون را در شهرهای مختلف استان دادو با ابراز خرسندی از گسترش مراکز کانون استان به 40 مرکز، اظهار امیدواری کرد تلاش مسوولین کانون استان، سبب توسعه فرهنگی و رشد وبالندگی کودکان و نوجوانان این دیار شود.

مدیر کل کانون استان افزود: هر سازمانی برایش داشتن مشتری، ارزشمند است.بچه ها؛ مشتری کانون هستند.بچه هایی که خیلی از سازمان ها هم برایشان برنامه ریزی می کنند.اما این برنامه ریزی ها،مقطعی  هستند و تنها کانون است که در طول سال به صورت مستمر برای کودکان فعالیت می کند.

وی با گریزی به  شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، همدلی و همزبانی را یکی از ارکان مهم کانون پرورش دانست و اظهار داشت: کانون،سالیان درازی است که بر این مدار حرکت کرده است.

«موزونی» احساس امنیت و آرامش روحی همکاران در مراکز کانون را یکی از نعمت های حضور در این فضای فرهنگی دانست و به همکاران توصیه کرد تا با همدلی ،در گسترش این فضای معنوی  کوشا باشند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش، بر رعایت جایگاه و شان سلسله مراتب اداری در مراکز و ستاد استان اشاره کرد و از مسوولین مراکز خواست تا در این زمینه ، وظایف اداری خود را به نحو احسن به انجام رسانند.

مدیر کل کانون استان، سخنان مدیر عامل کانون کشور را چراغی فرا راه همه همکاران کانون دانست و از مربیان خواست  با تاسی از دغدغه های فرهنگی مدیر عامل محترم کانون، ضمن برنامه ریزی مناسب برای  مراکز،انتظارات فرهنگی  ایشان را فراهم سازند.

«موزونی» افزود: انتظار ما این است که با درایت و ظرافت کار کنیم .به گونه ای که هم کار فرهنگی ما به نحو احسن انجام شود و هم  همدلی ها گسترش یابد.

وی با اشاره به  نزدیک شدن به فصل تابستان که اوج حضور کودکان در مراکز کانون است، از مسوولین مراکز خواست ضمن اینکه برنامه ریزی را سرلوحه کارهای خود قرار می دهند از مربیان نیز بخواهند که برای اجرای فعالیت هایشان برنامه داشته باشند.

«موزونی» افزود: کارهای فرهنگی باید از دل کتابخانه ها شکل بگیرد.ضمن اینکه مربیان مسوول، در انجام فعالیت ها، با واحدهای کارشناسی و مجموعه ستادی هم باید در ارتباط باشند و با آنان همدلی و همزبانی داشته باشند.

وی در پایان، همچنین با اشاره به کبود آب در کشور و احتیاج مبرم به فرهنگ سازی در استفاده صحیح از این نعمت خدادادی، از مربیان خواست، فعالیت های ویژه ای را درقالب فعالیت های بحث آزاد، نشریات دیواری، ... برای اعضا به اجرا بگذارند.

ادامه نشست مسوولین مراکز استان ، با طرح موضوعات مختلف فرهنگی همراه بود.

کلیپی از فعالیت های فرهنگی کانون استان در سال 1393نیز در بخشی از این نشست  پخش شد.

ارایه  گزارش کار واحدهای مختلف کارشناسی، موارد مختلف حراستی  توسط مدیر حراست استان، بحث پیرامون  توجه  ویژه به موضوع نمایش عروسکی در جذب و پایداری اعضا،کیفیت و کمیت برگزاری جشنواره رضوی،...از دیگر بخش های این نشست یک روزه  بود.