«موزونی»، مدیر کل کانون استان کرمانشاه:جشنواره قصه گویی، حفظ سنت کهن ایرانیان است

هجدهمین جشنواره قصه گویی کانون استان کرمانشاه به مدت دو روز، از 24 تا 25 شهریورماه ، میزبان قصه گویان است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، هجدهمین جشنواره قصه گویی  کانون استان کرمانشاه، از صبح روز بیست و چهارم شهریورماه در محل مجتمع فرهنگی و هنری آفرینش آغاز شد.

این جشنواره که به مدت 2 روز میزبان مربیان و علاقمندان به قصه و قصه گویی است ، در دونوبت صبح و بعد از ظهر ،محلی برای رقابت نزدیک به هفتاد نفر از قصه گویان کرمانشاهی است.

در افتتاحیه این مراسم که با حضور مربیان، کارشناسان و خانواده های علاقمند به قصه و قصه گویی برگزار شد،«رضا موزونی»، مدیر کل کانون استان به ایراد سخنرانی پرداخت.

«موزونی» با اشاره به برگزاری هجدهمین جشنواره قصه گویی در استان کرمانشاه،قصه گویی را یکی از مهمترین فعالیت های مربیان در مراکز کانون عنوان کرد و افزود: در دنیای نامهربان امروز، در دنیای پر از تنهایی و دنیایی که مشغله ها و گرفتاری های پدران و مادران، روبه روز بیشتر می شود، کانون پرورش فکری توانسته است که پنجره ای برای در کنار هم بودن خانواده ها بگشاید که همان، جشنواره قصه گویی است.

مدیر کل کانون استان همچنین گفت: یکی از سنت های دیر سال ایراینان که باعث پیوست فرهنگی در جامعه ایرانی شده است و سبب گسترش مهر و عاطفه در میان خانواده ها است، همین عنصر «قصه» و «قصه گویی» است.ما بیش از گذشته به ترویج قصه و گفتگو میان فرزندان با خانوده ها احتیاج داریم.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به استفاده بی رویه از شبکه های اجتماعی و مخاطرات آن اشاره کرد و گفت:اگرچه در دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی با بسیاری از افراد آشنا می شویم، اما شناختی واقعی از آنها نداریم.در حالی که قصه گویی در این دنیای پرآشوب، بهترین بهانه است که پدران و مادران، دست بچه های خود را بگیرند.و مهر و عطوفت خود را به صورت زنده ، چهره به چهره و ازطریق گفتار و لبخند خودشان به کودکانشان ابراز نمایند.

«موزونی» در رابطه با برگزاری جشنواره قصه گویی و استقبال بی نظیر از این رویداد بزرگ فرهنگی، گفت: کانون پرورش فکری ، به عنوان متولی اصلی قصه گویی در ایران ،توانسته است با توجه به دنیای پر آشوب امروزی، با توانمندی و برنامه ریزی مناسب،فرهنگ قصه و قصه گویی  را در ایران حفظ کند.که این رویداد بزرگ فرهنگی، با استقبال قصه گویان از کشورهای مختلف جهان نیز روبه رو شده است.

مدیر کل کانون استان در رابطه با ویژگی هجدهمین جشنواره قصه گویی استان  کرمانشاه نیز گفت: جشنواره ها در کانون، «برآیندی» نیستند،بلکه « فرآیندی» هستند و در طول زمان شکل می گیرند.مربیان قصه خود را در مراکز برای اعضا قصه گویی می کنند و سپس، این قصه ها در جشنواره های قصه گویی عرضه می شوند.

وی همچنین افزود: در هجدهمین جشنواره قصه گویی، میزبان (68) نفر از قصه گویان استان کرمانشاه هستیم.ویژگی این جشنواره نسبت به جشنواره های گذشته، حضور پر رنگ شرکت کنندگان در بخش آزاد و ویژگی دیگر، حضور نوجوانان قصه گو، که از اعضای مراکز کانون بوده اند، می باشد.نوجوانانی که به عنوان پدران و مادران آینده ، با فرهنگ قصه گویی آشنا می شوند.

«موزونی» با اعلام اینکه 20٪ شرکت کنندگان در مرحله استانی انتخاب و به مرحله انتخابی کشوری راه می یابند، اظهار امیدواری کرد: با توجه به پتانسیل قصه های بومی، سابقه درخشان کانون استان استان در مسابقات کشوری و همچنین، درخشش مربیان توانمند قصه گوی کانون استان کرمانشاه درآن،سهم خوبی در هجدهمین جشنواره قصه گویی کشوری داشته باشند.

وی در پایان از کلیه همکاران استان، داوران،...و همچنین خانواده ها و علاقمندان به قصه گویی ، تشکر کرد.

از برگزیدگان هجدهمین جشنواره قصه گویی کانون استان در بخش مربیان و بخش آزاد، در هفته ملی کودک تقدیر می شود.