امضای تفاهم نامه سه جانبه ادارات کل: کانون، منابع طبیعی و محیط زیست استان کرمانشاه برای حمایت از درختان بلوط

طرفین متعهد می گردند با هماهنگی و تمهیدات لازم، مقدمات اجرای کامل این تفاهم نامه را فراهم و بر حسن اجرای آن نظارت مستمر داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، صبح امروز،  سه شنبه، ششم مهرماه 1395،  تفاهم نامه سه جانبه ای میان کانون استان کرمانشاه، منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست امضا شد.

«رضا موزونی»، مدیر کل کانون استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: چندی پیش با اعلام آغاز به کار دبیرخانه حمایت از درختان بلوط در اداره کل کانون پروش فکری استان کرمانشاه، برای گسترش فعالیت های حمایتی ، فرهنگی و آموزشی ، همکاران اداره کل منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست نیز دعوت کانون استان را پذیرفتند و برای حمایت از درختان بلوط، آمادگی خود را اعلام کردند.

«موزونی» با اشاره به برگزاری چندین جلسه هم فکری و مشاورتی میان طرفین، و بحث و بررسی راهکارهای ضروری و فوری برای حمایت و نگهداری از محیط زیست و بخصوص درختان بلوط ، گفت: فرهنگ سازی در زمینه حفظ و نگهداری درختان بلوط بخصوص برای نسل کودکان و نوجوانان و آشنایی آنان با فاجعه های زیست محیطی می تواند راه مناسبی برای جلوگیری از امحا، آتش سوزی های عمدی، کمک رسانی به درختان آسیب دیده بلوط در هنگام آتش سوزی، و... باشد.

مدیر کل کانون استان کرمانشاه با اعلام خبر امضای تفاهم نامه سه جانبه میان ادارات کل؛ کانون پرورش فکری، منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، از عزم جدی برای مقابله با بحران های زیست محیطی ناشی از خشکسالی، آتش سوزی های گسترده درختان بلوط و آموزش بهینه کودکان و نوجوانان برای مقابله با این بحران ها خبر داد.

این تفاهم نامه که به امضای «رضا موزونی»، مدیر کل کانون پرورش فکری، مهندس «مراد شیخ ویسی»،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری و «غلامحسین کاظمی»، ریاست سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه رسیده است، تعهداتی را برای هریک از آنان فراهم ساخته است.

همچنین این تفاهم نامه از تاریخ امضا و ابلاغ به مدت پنج سال قابل اجرا بوده و در صورت ارزیابی مثبت طرفین قابل تمدید خواهد بود.

مدیر کل کانون استان، محل تشکیل دبیرخانه جهت نظارت و برنامه ریزی لازم برای انجام مفاد تفاهم نامه را در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه اعلام کرد.