ماه محرم، تجلی زیبای کودک باوری است

برنامه های هفته ملی در کرمانشاه از روز پنج شنبه، 15 مهرماه با تجلیل از شهید مدافع حرم و خانواده معزز ایشان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، با حضور جمعی از اعضای کمیته هفته ملی کودک استان کرمانشاه، برنامه های این رویداد بزرگ فرهنگی، به صورت رسمی در کرمانشاه آغاز شد.

صبح امروز، شنبه، 17 مهرماه، ویژه برنامه های هفته ملی کودک با شعار« کودکان تشنه اند» در محل مجتمع فرهنگی و هنری «آفرینش» شهر کرمانشاه آغاز شد.

در آیین افتتاح این مراسم که با عنوان همایش « کودکان عاشورایی» در ایام هفته ملی کودک برگزار می شود، علاوه بر مدیر کل و کارشناسان ستادی  کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، «حق شناس»، مدیر کل خانواده و امور بانوان استانداری کرمانشاه، اعضای مختلف کمیته هفته ملی کودک استان کرمانشاه نیز حضور داشتند.

پس از آیین افتتاح، برنامه های هفته ملی کودک در محل مجتمع فرهنگی و هنری «آفرینش» آغاز شد.

«رضا موزونی»، دبیر هفته ملی کودک استان کرمانشاه در بخشی از این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت.

«موزونی» با تسلیت ایام ماه محرم و وواقعه عظیم عاشورا، گفت: امسال تقارن ماه محرم با هفته ملی کودک را داریم. هفته ملی کودک از 15 مهرماه آغاز شده است. و در این روز، با حضور در منزل یکی از شهدای مدافع حرم به نمایندگی از تمامی شهدای معزز مدافع حرم، از خانواده و فرزندان شهید« حسین علیخانی» تجلیل کردیم. و امروز نیز، به صورت رسمی برنامه های های هفته ملی کودک در شهر کرمانشاه را با عنوان همایش « کودکان عاشورایی» آغاز می کنیم.

مدیر کل کانون استان کرمانشاه افزود: تنها مراسم دینی و مذهبی که بچه ها در آن نقش پر رنگی دارند، در سینه زنی، نوحه خوانی، طبل زنی، آماده سازی تکایا و حسینیه ها،و...حضور آنان  در مراسم ماه محرم است.

دبیر هفته ملی کودک استان کرمانشاه همچنین گفت: ماه محرم، تجلی زیبای کودک باوری است.اگرچه هنوز فاصله داریم تا زمانی که مسوولین ما کودکان را باور کنند. کودکان تشنه محبت خانواده، کتاب خوانی، یادگیری، بازی و سرگرمی، لذت، شادی، و.. هستند.و سعی ما این است که سهم کودکان و نوجوانان را از سهم فرهنگی استان مطالبه کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به کمبود فضای فرهنگی و تفریحی برای کودکان ، افزود: در کلانشهر کرمانشاه، سهم بچه های کرمانشاه کجاست؟ از طرفی، وسایل شهر بازی کرمانشاه بسیار قدیمی است.انتظار داریم شهردار کرمانشاه، از بچه ها در سخنرانی های خود، صحبت کند و حرف بزند.انتظار داریم شهر داران کرمانشاه، به بچه ها توجه ویژه ای داشته باشند.در آراستگی شهر، از ایده ها و سلیقه هنری بچه ها استفاده کنند.

مدیر کل کانون استان کرمانشاه در پایان سخنانش گفت: فرهنگ را باید از کودکان آغاز کنیم.هر کاری که در حوزه شهرنشینی باشد، باید نگاهی به کودکان داشته باشد.باید پروژه های ما در شهرها، چندین ده ساله  باشند.

برنامه های هفته ملی کودک از 15 مهرماه به صورت همزمان در سراسر کشور، در کلیه مراکز کانون استان کرمانشاه نیز آغاز شده است.

همایش «کودکان عاشورایی»، ویژه برنامه ای است که در مجتمع فرهنگی و هنری «آفرینش» شهر کرمانشاه در حال برگزاری است.این برنامه ، هر روز از ساعت 9 الی 11 صبح میزبان کودکان و نوجوانان و دانش آموزان است.قصه گویی عاشورایی، نمایش سایه ای واقعه عظیم عاشورا، مداحی اعضای مراکز کانون، مسابقه عاشورایی،و...از برنامه هایی است که در این همایش اجرا می شود.

همچنین، راه اندازی نمایشگاه آثار عاشورایی در حاشیه برگزاری این همایش، از دیگر برنامه های هفته ملی کودک کانون استان کرمانشاه می باشد.