جشنواره قصه گویی، برند بین المللی ایران محسوب می شود

نوزدهمین جشنواره قصه گویی کانون استان کرمانشاه، پس از 3 روز برگزاری ، به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: هم اکنون قصه‌گویی در سطح بین‌المللی برای ایران بِرند محسوب می‌شود.

« رضا موزونی»، با اشاره به برگزاری منظم و قابل تحسین نوزدهمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه اظهار داشت: امسال نوزدهمین جشنواره قصه‌گویی استانی را برگزار کردیم که با حضور قصه‌گویان استان انجام شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه با اشاره به شروع جشنواره‌های قصه‌گویی در کانون پرورش فکری از 19 سال پیش گفت: این جشنواره در سالیان گذشته به صورت کتابخانه‌ای برگزار می‌شد.

موزونی ادامه داد: به مرور زمان جشنواره قصه‌گویی از مرحله کتابخانه‌ای به سطح استانی، منطقه‌ای، کشوری و سپس بین‌المللی ارتقا یافت.

وی افزود: در هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که در کرمانشاه برگزار شد بسیاری از مهمانان معتقد بودند که قصه‌گویی کانون کرمانشاه در حد برند خوب و سطح بالایی برگزار شد.

مدیر کل کانون و دبیر نوزدهمین جشنواره قصه گویی استان با بیان اینکه اکنون قصه‌گویی در سطح بین‌المللی برندی برای ایران محسوب می‌شود، گفت: درنوزدهمین جشنواره استانی 140 نفر شرکت داشتند که از این تعداد 52 مربی، 64 نوجوان و مابقی نیز به صورت آزاد شرکت کردند که در نهایت 74 قصه برای ارائه در این جشنواره پذیرفته شد.

موزونی به اهمیت قصهگویی در جهان اشاره کرد و گفت: در قصه‌گویی ارتباط چشم با چشم میان افراد برقرار می‌شود که بسیار تاثیرگذار است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه در پایان بیان کرد: پیشنهاد داده ایم که پنجشنبه‌ها در کانون پرورش فکری برنامه قصه‌گویی برگزار شود و امیدوریم از این برنامه استقبال خوبی از سوی خانواده ها و کودکان و نوجوانان صورت گیرد.