کد خبر: 227016
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
بازدید 5776
ویژه برنامه های مراکز کانون گیلان در دهه ی فجر

همزمان با دهه ی مبارک فجر، ویژه برنامه های متنوعی با هدف ترویج آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی در مراکز کانون پرورش فکری استان گیلان برای کودکان و نوجوانان برگزار و مسوولان شهرستان ها از این ویژه برنامه ها بازدید به عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی کانون استان گیلان، مربیان مراکز فرهنگی هنری با برنامه ریزی و بسترسازی مناسب، ویژه برنامه های مختلف فرهنگ هنری را با مشارکت کودکان و نوجوانان اجرا کردند و مسوولان شهرستان ها ضمن بازدید از کودکان و نوجوانان تقدیر به عمل آوردند.
مرکز فرهنگی هنری ماسال با برپایی ایستگاه نقاشی و تهیه پازل، قصه گویی از کتاب آزاده، معرفی وقایع و ایام، مسابقه حضوری از اشعار حضرت امام خمینی(ره) میزبان کودکان و نوجوانان بود.
مربیان مرکز فرهنگی هنری املش با هماهنگی اداره آموزش و پرورش و کمیته امداد امام(ره)، مسابقه نشریه دیواری با حضور دانش آموزان شش مدرسه در مرکز برگزار کردند.
مسوولان شهرستان از این مسابقه نشریه دیواری با موضوع انقلاب اسلامی بازدید و تمامی شرکت کنندگان با اهدای جایزه مورد تشویق قرار گرفتند. بازدید از نمایشگاه آثار اعضای کانون و اجرای مسابقه پازل انقلاب از دیگر برنامه های این مرکز بود. در پایان نیز نشریه های دیواری در مرکز به نمایش گذاشته شد.
جشن پیروزی انقلاب اسلامی و اجرای برنامه های شاد برای کودکان و نوجوانان با حضور مسوولان شهر در مرکز فرهنگی هنری رستم آباد برگزار شد. نمایش خلاق، سرود، مسابقه حضوری، تکرار شعارهای انقلابی، اهدای جوایز و بازدید از نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی کانون از جمله برنامه های این جشن بود.
همچنین به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی ایران، 35 عضو نوجوان کانون، نمادهایی از انقلاب اسلامی را در قالب پازل به تصویر کشیدند و امام جمعه محترم شهرستان همراه جمعی از مسوولان از این ویژه برنامه در مرکز فرهنگی هنری رضوانشهر بازدید کردند.
مسوولان شهرستان و امام جمعه محترم از ایستگاه نقاشی روز پیروزی انقلاب اسلامی "22 بهمن" که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رودبار برپا شده بود، نیز بازدید کردند. بیش از 100 کودک و نوجوان در این ایستگاه نقاشی شرکت و به یمن روز 22 بهمن به 22 کودک شرکت کننده جوایزی اهدا شد. این ایستگاه نقاشی مورد استقبال دانش آموزان، خانواده ها قرار گرفت.
نشست حلقه های تربیتی با موضوع سبک زندگی اسلامی، قصه گویی، شعرخوانی، نمایش پویانمایی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران محترم، دعوت از دانش آموزان مدارس مناطق روستایی و مسابقه نقاشی از جمله برنامه های مرکز فرهنگی هنری شماره دو آستارا بود.
فعالیت های گرامی داشت دهه ی مبارک فجر در مرکز فرهنگی هنری شماره سه رشت از استقبال دانش آموزان در مقاطع مختلف برخوردار بود. برپایی نمایشگاه عکس های روز شمار انقلاب همراه معرفی وقایع و نمایشگاه عکس های حضرت امام(ره) با عنوان" امام وکودک "، نمایشگاه آثار اعضای کانون، کارگاه های فرهنگی علمی هنری و ادبی،عرضه کتاب و محصولات فرهنگی کانون، نمایش فیلم از جمله ویژه برنامه های این مرکز بود.
گفتنی است بازدید از نمایشگاه و ویژه برنامه های گرامی داشت دهه ی فجر این مرکز به دلیل استقبال دانش آموزان تمدید شده است.
برگزاری مسابقه ادبی "یاد یار مهربان"، قصه گویی از کتاب "خاطرات بچه های انقلاب"، روخوانی کتاب "در پناه خانه دوست" و برپایی ایستگاه نقاشی در روز 22 بهمن و ترسیم پرچم جمهوری اسلامی ایران برای کودکان از جمله برنامه های دهه ی مبارک فجر در مرکز فرهنگی هنری کومله بود.
معرفی وقایع و ایام، معرفی کتاب، معرفی شخصیت، کارگاه های ادبی و هنری، کاردستی، مسابقه جورچین شعارهای دوران پیروزی انقلاب اسلامی، نمایش فیلم و سرود از جمله فعالیت های مراکز فرهنگی هنری لشت نشاء، آستانه اشرفیه، شماره یک آستارا و کیاشهر بود.