مربیان کانون از پایه گذاران فرهنگی جامعه هستند

فرماندار شهرستان رشت در دیدار با مسوولان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رشت ، فعالیت های کانون را در تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان اساسی دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان سیدعیسی مهدوی فرماندار  شهرستان رشت در این دیدار با اشاره به اهمیت جایگاه کانون پرورش فکری در غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان یادآور شد: مربیان کانون از پایه گذاران فرهنگی در جامعه هستند و در تربیت اسلامی کودکان و نوجوانان نقش بسزایی ایفا می کنند و نزد خدای مهربان از اجر و پاداشی ویژه برخوردارند.
وی کانون پرورش فکری را از ارکان مهم در تربیت نسل آینده جامعه دانست و افزود: مربیان کانون بعد از خانواده می توانند در تربیت و پرورش انسان در بهترین دوران زندگی هر فرد تاثیرگذار باشند.
مهندس مهدوی ضمن خرسندی از این دیدار، فعالیت های کانون پرورش فکری را از فعالیت های اساسی و بنیادی در حوزه فرهنگ برشمرد که در سالی که به دستور مقام معظم رهبری به نام "فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری شده است، باید بیشتر به ارتقای آن توجه داشت و این با همکاری و مشارکت همه مسوولان میسر خواهد شد.
فرماندار  شهرستان رشت گفت: در دنیای امروزی و هجمه های فرهنگی برای تربیت و پرورش اسلامی باید متناسب و به روز حرکت نمود و با اختصاص دادن مکان مناسب، تجهیزات علمی و فرهنگی با جذابیت های مفید و هدفمند در جهت رشد و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان به حقوق مسلم فرزندان ایران اسلامی احترام گذاشت و اعتبارات خوبی برای گسترش فرهنگ تخصیص داد.
وی افزود: بازدید از مراکز فرهنگی هنری شهرستان رشت همراه شهردار و اعضای شورای اسلامی از جمله برنامه های است که می توان در خصوص رفع کمبودها و کاستی های مراکز رشت  بیشتر پرداخته شود.
مدیر کل کانون در این جلسه با ارایه گزارشی از فعالیت ها، موفقیت ها و تشریح اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواستار همکاری بیشتر مسوولان به کانون شد.
احداث دو مرکز فرهنگی هنری جدید در رشت، کتابخانه سیار شهری، تجهیز مرکز شماره سه رشت به عنوان مرکز علوم کودکان و نوجوانان، تخصیص اعتبارات برای تکمیل پروژه در حال ساخت مرکز فرهنگی هنری خمام و دراختیار قراردادن مکانی مناسب برای عرضه محصولات فرهنگی کانون در شهرستان رشت از جمله مواردی بود که برای گسترش فعالیت های کانون در شهرستان رشت مطرح شد.
مسوولان مراکز فرهنگی هنری چهارگانه رشت، کوچصفهان و لشت نشاء نیز ضمن ارایه گزارش از فعالیت های کانون، مسایل و مشکلات مراکز را مطرح کردند.
مسوولان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رشت همراه مدیر کل کانون استان گیلان در تاریخ 29/5/93 با فرماندار شهرستان رشت در فرمانداری دیدار داشتند.