توسعه‌فضاهای آموزشی، محور گفت و گوی مدیر کل کانون با مسوولان استانی

نشست مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مسوولان استانداری گیلان به منظور بررسی شیوه‌های توسعه طرح‌های عمرانی و گسترش دامنه فعالیت‌های کانونی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، در آغاز این دیدار که با حضور مسوولان  استانداری استان صورت گرفت، علی پورحسن، مدیر کل کانون گیلان ضمن خوش‌آمد گویی به حاضران از قابلیت‌ها‌ی مراکز فرهنگی هنری سخن و گفت و آماری از تعداد مراکز، کارکنان، مخاطبان و شیوه‌ی ارایه برنامه های کانون ارایه کرد.
وی با بیان این که توسعه و تعمیق فعالیت فرهنگی، ادبی، هنری، علمی و پژوهشی در سطح استان و استمرار حرکت در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی برنامه ها، مستلزم استفاده از ظرفیت‌های استانی است ، به طرح‌های عمرانی مد نظر کانون پرداخت و گسترش فضاهای آموزشی را درسایه حمایت مسوولان خواستار شد.
پورحسن در ادامه به اهمیت راه اندازی مرکز تئاترکودک و برگزاری کنسرت ویژه ی کودکان و نوجوانان در سطح استان اشاره کرد و اظهارداشت: امیدواریم با مساعدت مسوولان، شاهد فعالیت مراکزی باشیم که برنامه‌های کودک و نوجوان محور خود را برپایه کشف و پرورش استعدادهای هنری این گروه های سنی طراحی و اجرا می کنند.
برپایی نمایشگاهی ثابت متشکل از آثار مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری از دیگرموضوعات بود و مدیر کل کانون گیلان، استفاده بهینه از فضا‌های موجود، معرفی فعالیت‌های کانونی، هم‌چنین تشویق مربیان و اعضای مراکز را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.
حسن تاجیک مشاور و مدیر کل حوزه‌استاندار، نیز ضمن آرزوی موفقیت روز‌افزون برای مدیرکل کانون، از گسترش دامنه  فعالیت های کتاب محور مراکز فرهنگی هنری کانون در سطح استان استقبال و بر حمایت از برنامه‌های مورد نظر تاکید کرد.
 توجه به فناوری های روز و حمایت از طرح های خلاق که با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی  اتجام می گیرد، نقطه آغاز صحبت های مصباحی معاون استاندار بود.
وی در ادامه به گرایش روز افزون کودکان و نوجوانان نسبت به علوم و فناوری های جدید اشاره کرد و رویکرد مثبت کانون را در پرداختن به زمینه‌های مورد توجه اعضا حائزاهمیت خواند.
در پایان این دیدار که چهارم  مرداد 1394 صورت گرفت، حسن تاجیک مشاور و مدیر کل حوزه استاندار، مصباحی معاون  استاندار و کارشناسان  استانداری ضمن بازدید از بخش های مختلف اداره کل کانون گیلان راه‌های گسترش فضاهای آموزشی و اداری را بررسی کردند.