کد خبر: 245612
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
بازدید 3298
ویژه برنامه‌های دهه‌ی کرامت در کانون گیلان

ویژه‌ برنامه‌های دهه‌ی کرامت مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان هم‌زمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه‌(س) و روز دختر آغاز و تا میلاد خجسته‌ی حضرت امام رضا(ع) ادامه یافت.

به گزارش روابط عمومی ادره کل کانون استان گیلان، این ویژه برنامه‌ها با هدف پرورش حس دینی، آشنایی با وقایع و شخصیت‌ها هم‌چنین انتقال آموزه‌های اسلامی به کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری استان اجرا شد.
بر همین اساس، مرکز فرهنگی هنری شماره 2 رشت میزبان مراسمی بود که به منظور آشنایی افزون‌تر اعضا با شخصیت ‌و ویژگی‌های اخلاقی حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام برگزارشد.
در همین راستا 65 عضو دختر و اولیای آنان با حضور در کارگاه ادبی، دل نوشته‌های خود را با موضوع «دختران دیروز و امروز» به رشته تحریر درآوردند.
در ادامه این مراسم  مجابی، میهمان برنامه و مدرس سازمان تبلیغات اسلامی پیرامون شخصیت حضرت معصومه ( س) سخن گفت والگو برداری از سیره و روش این بزرگوار را از اولویت‌های دختران امروز دانست.
معرفی شخصیت، وقایع و ایام، هم‌چنین شعر‌خوانی اعضای کارگاه ادبی از دیگر فعالیت ‌ها بود و در ادامه، عضو محجبه‌ی مرکز فرهنگی هنری شماره 2 رشت با دریافت لوح تقدیر و جایزه مورد تشویق قرار گرفت.
مولودی‌خوانی، معرفی شخصیت، اجرای مسابقه و بازی‌ محلی ازجمله برنامه‌های مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری فرهنگی هنری لنگرود و کومله بود که با حضور در کانون املش  و با همراهی مربیان و اعضای این مرکز اجرا شد.
به همین مناسبت کودکان و نوجوانان عضو مرکز فرهنگی هنری رودبار ضمن آشنایی افزون‌تر با شخصیت امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها، در کارگاه آموزش کاردستی خلاق حضور یافته و با استفاده از دوریختنی‌ها، به انجام فعالیت کاردستی پرداختند که مورد تشویق اعضای کمیسیون بانوان فرمانداری رودبار قرار گرفت.
اعضای مرکز فرهنگی هنری تالش نیزدر فعالیت‌ قصه‌گویی، شعر‌خوانی و نمایش‌خلاق که به منظور آشنایی بیشتر با سیره‌ی اهل بیت (ع) برگزار شد،‌ شرکت کردند.
آشنایی با حدیث و اجرای مسابقه‌ی حضوری از دیگر برنامه‌ها بود که با حضور مربیان هم‌چنین اولیا و 60 عضو کودک ونوجوان مرکز فرهنگی هنری تالش برگزار شد.
«نیلوفران آبی»، عنوان ویژه برنامه‌ای است که با حضور مربیان و اعضای دختر مرکز فرهنگی هنری لشت نشا صورت‌گرفت.
برپایی کارگاه ادبی و خوانش دل‌نوشته‌‌ها و اجرای فعالیت شعر‌خوانی، قصه‌گویی و معرفی وقایع و ایام از برنامه‌های مراسم به شمار می رفت که با اهدای جوایز به حاضران همراه شد.
بر همین اساس، مربیان و اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره 1 رشت ضمن شرکت در کارگاه ادبی و اجرای فعالیت‌شعرخوانی، معرفی شخصیت و کتاب، در حرم خواهر امام حضور یافته و به زیارت پرداختند.
معرفی شخصیت امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها ، بازی و سرگرمی و اجرای مسابقه‌ی حضوری از جمله‌ی برنامه‌های دهه‌ی کرامت مرکز فرهنگی هنری رستم آباد بود.
در این مراسم که با حضور مربیان،مسوولان و اعضای بسیج خواهران این شهرستان برگزار شد، حاج آقا فرجی، میهمان برنامه پیرامون ابعاد شخصیتی  اهل بیت علیه السلام سخن گفت و سیره و روش این بزرگواران را الگویی مناسب برای کودکان ونوجوانان دانست .
اجرای نمایش خلاق، معرفی کتاب، وقایع و ایام هم‌چنین اهدای جایزه به اعضایی که نام معصومه برخود داشتند، پایان بخش ویژه برنامه‌ی مرکز فرهنگی هنری رستم آباد به شمار می رفت.
شایان ذکر است، کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان فعالیت‌های کتاب محور فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی خود را با بهره گیری از تعالیم دینی در 31 مرکز ثابت، چهار کتاب‌خانه پستی شهر‌های رشت، آستارا، لاهیجان و تالش ، هم‌چنین یک کتاب‌خانه سیار روستایی در آستارا برنامه‌ریزی و اجرا می کند.