رونمایی از کتابخانه‌ی سیار روستایی آستارا

هم‌زمان با بزرگ‌داشت ‌هفته‌ی دولت، کتاب‌خانه‌ی جدید سیار روستایی آستارا در تاریخ 05/06/1394 رونمایی شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، در این مراسم که با حضور مسوولان، مربیان و اعضای مرکز فرهنگی هنری آستارا برگزار شد، علی پورحسن مدیر کل کانون پرورش فکری، ضمن خیر مقدم به حاضران و تبریک هفته‌ی دولت، از تلاش‌های تمامی مسوولان شهرستان در جهت ارتقای توانمندی کودکان و نوجوانان قدردانی کرد.
پورحسن در ادامه به اولویت‌های کانون برای بهسازی و گسترش فضاهای آموزشی اشاره داشت و لزوم افزایش فضا‌های فرهنگی این شهرستان را با توجه به پیشینه‌ی فرهنگی آستارا مورد تاکید قرار داد.
وی با بیان این‌که گسترش‌فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی کانون با محوریت ‌کتاب و برپایه‌ ی تعالیم اسلامی برنامه‌ریزی و اجرا می شود تصریح کرد: ارایه‌ی خدمات به کودکان و نوجوانان در سطح شهرها و روستا از اولویت‌هاست و با توجه به راه‌اندازی کتابخانه‌ی سیار روستایی، امکان حضور مربی  و اجرای برنامه در مناطق محروم و دشوار گذر بیش از پیش فراهم می شود.
در همین‌حال سیروس شفقی فرماندار شهرستان آستارا از اهمیت فعالیت‌های کتاب محور و نقش مربیان توانمند کانون سخن گفت و ادامه داد: ارزش برنامه‌های کانون پرورش فکری بر کسی پوشیده نیست و شکوفا شدن استعداد‌‌های اعضای کانون، این نکته را منعکس می کند.
شفقی به نقش تاثیر گذار فعالیت‌‌های مراکز فرهنگی هنری در کشف و پرورش قابلیت‌ها اشاره و ابراز امیدواری کرد با آگاهی افزون‌ترمسوولان نسبت به دغدغه‌های فرهنگی، زمینه‌ای برای ظهور و بروز استعداد‌های کودکان و نوجوانان امروز و آینده‌سازان فردا،‌ فراهم شود.
افتتاح نمایشگاه آثار اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان از دیگر برنامه‌ها بود که با رونمایی از کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی آستارا ادامه‌یافت.
در همین راستا اعضای کودک ونوجوان آستارا به اجرای برنامه‌های متنوعی همچون: نمایش، سرود و خوانش دکلمه پرداختند که با استقبال حاضران همراه شد.
گفتنی است در این مراسم، حجت الاسلام حافظ نیا امام جمعه شهرستان آستارا، سیروس شفقی فرماندار، صفرنعیمی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی و علی کوهی شهردار، به همراه تنی چند از مسوولان این شهرستان  حضور داشتند.
کتابخانه‌ی سیار روستایی شهرستان آستارا با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در 33 روستا و منطقه‌ی دشوارگذر که‌ به کتاب دسترسی ندارند، فعالیت‌ می کند و بیش از 2 هزار عضو کودک و نوجوان در فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی که بر پایه‌ی تعالیم دینی برنامه‌ریزی و اجرا می شود، شرکت می کنند.