همایش ادبی آیینی واژه واژه تا خدا

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همایش ادبی آیینی« واژه واژه تا خدا» را با مشارکت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، همایش ادبی آیینی « واژه واژه تا خدا» عصر روز شنبه هفتم شهریورماه 1394 با حضور مسوولان استان، کارشناسان، مربیان و بیش از 100 عضو مراکز چهارگانه رشت، انزلی، کوچصفهان و صومعه‌سرا ‌در سالن نمایش کانون رشت برگزار شد.
برهمین اساس علی پورحسن مدیر کل کانون گیلان، ضمن خیر مقدم و تبریک دهه‌ی کرامت، به اهمیت ‌مساجد در اسلام اشاره و از مساجد به عنوان پایگاه های اسلامی و محلی برای انجام فرایض دینی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های اجتماعی یاد کرد.
 حجت الاسلام پورابراهیم، مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز با ابراز مسرت از تعامل با کانون پرورش فکری، بهره‌گیری از توانمندی مربیان کانون را زمینه‌ساز گشوده شدن افق‌های جدید پیش روی کودکان و نوجوانان دانست.
وی اظهار داشت: گسترش فرهنگ مسجدی بین فرزندان ایران اسلامی با استفاده از فعالیت‌های کتاب محور کانون می تواند به عنوان الگو در سطح کشور مطرح شود.
در ادامه‌ی این همایش یک روزه که به مناسبت دهه‌ی کرامت هم‌چنین هفته‌ی جهانی مساجد و با مشارکت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اجرا شد، از میان آثار ارسالی درقالب متن ادبی، شعر و داستان با موضوع نماز، مناجات و مسجد،  13 اثر در بخش اعضا و 6 اثر نیز در بخش مربیان انتخاب و خوانده شد.
قرائت‌زیارت خاصه‌ی امام رضا علیه السلام ودعای فرج توسط اعضای کانون، از دیگر برنامه‌ها بود و  در پایان، برگزیدگان لوح تقدیر و جایزه‌ خود را از مسوولان دریافت کردند.