کد خبر: 256926
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
بازدید 1538
حضور اعضا و مربیان کانون گیلان در راهپیمایی روز جهانی قدس

مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در راهپیمایی پرشور روز جهانی قدس، همراهی خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، مربیان و اعضای کودک ونوجوان مراکز فرهنگی هنری در جمعه‌ی پایانی ماه مبارک رمضان و به منظور پاس‌داشت میراث ارزش‌مند امام خمینی (ره) در معرفی این روز به عنوان روز جهانی قدس، با مردم روزه‌دار ایران اسلامی برای حمایت از ملت مظلوم به ویژه کودکان ستمدیده فلسطینی همراه شدند.
بر همین اساس کارکنان ستادی، مربیان و اعضای مراکز چهارگانه کلان‌شهر رشت درمیدان فرهنگ حضور یافتند و  با حمل پوستر و پارچه‌نوشته، ضمن سردادن شعار‌هایی درحمایت از ملت‌های‌ مظلوم، انزجار خود را از حکومت‌های مستکبر عالم ابراز داشتند.
راهپیمایی از میدان فرهنگ  تا میدان مصلی شهر رشت و برپایی ایستگاه‌ چهره‌آرایی و نقاشی در این محل، از دیگر برنامه‌ها بود و مربیان در این ایستگاه‌ به ترسیم پرچم جمهوری اسلامی ایران و فلسطین برگونه‌های کودکان و نوجوانان پرداختند و در همین راستا آینده سازان ایران اسلامی نیز نقشی از‌هم‌دلی با کودکان فلسطینی را در قالب فعالیت‌نقاشی به تصویر کشیدند.
به همین مناسبت، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون در دیگر شهرستان‌های استان نیز پرشور‌تر از همیشه در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافتند.
برپایی نمایشگاه ‌آثار و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مسیر راهپیمایی که به منظور تبیین اهمیت و نقش این حضور پرشور در بیدار‌ی ملت‌ها - در دورانی که تروریست های تکفیری تلاش برای منحرف کردن نگاه‌ها از مسئله‌ی فلسطین را آغاز کرده‌اند- از جمله برنامه‌های مربیان کانون در این روز به شمار می رفت.
 هم‌چنین کودکان و نوجوانان گیلانی دراین‌کارگاه‌ها با کشورفلسطین و شخصیت‌های برجسته‌ی این سرزمین اسلامی بیش‌از پیش‌آشنا و با فعالیت‌معرفی کتاب، قصه‌گویی و شعر‌خوانی مربیان همراه شدند.
برپایی کارگاه‌های ادبی و نقاشی از‌دیگر برنامه‌های این روز بود و کودکان و نوجوانان با کشیدن نقاشی و خوانش دل‌نوشته‌ها لبخند ناتمام خود را به ملت مظلوم فلسطین هدیه کردند. 
شایان ذکر است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در 31 مرکز فرهنگی هنری ثابت، چهار کتاب‌خانه پستی، یک مرکز فرهنگی هنری فراگیر، هم‌چنین یک کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی به ارایه‌ی فعالیت‌های  فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی می پردازد و افزایش‌گستره‌ی دانش و آگاهی فرزندان ایران اسلامی و حرکت در مسیر اهداف عالیه‌ی نظام جمهوری اسلامی، اولویت‌هایی است که از سوی کارکنان این مجموعه دنبال می شود.