کد خبر: 269387
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
بازدید 1183
نقش آفرینی برای کودکان، افتخار است

اسفندیارضیائی در ویژه‌برنامه‌ی«فرشته‌های آسمانی، میهمان سفره خدا» که به میزبانی مرکز فرهنگی هنری فومن صورت‌گرفت، نقش‌آفرینی برای کودکان واجرای فعالیت‌هایی با سمت و سوی دینی را مایه افتخار کانون خواند.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، اسفندیارضیائی طی این ویژه‌برنامه که به‌مناسبت ماه مبارک رمضان و باهمراهی اعضای کودک، نوجوان و خانواده‌های آنان برگزار‌شد،از ماه مبارک رمضان به عنوان فرصتی ارزش‌مند یاد‌کرد و نقش‌آفرینی کانون درسمت وسوبخشیدن به فعالیت‌های کودک و نوجوان محور را مایه‌ افتخاراین دستگاه فرهنگی دانست.
وی تصریح‌کرد: اجرای فعالیت‌هایی که سمت و سوی دینی و مذهبی دارد، مبنای فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی کانون است و نگاه ویژه‌ تصمیم‌گیرندگان این مجموعه نیز معطوف براین امر است که فرهنگ‌سازی را از نسل کودک نوجوان جامعه آغاز‌کنند.
سرپرست‌کانون استان گیلان افزود: باورداریم که می‌توانیم نسلی را پرورش دهیم که آینده‌ی کشور را به‌دست بگیرند و برهمین اساس نیز از تمامی ظرفیت‌های کانون برای نیل به اهداف عالیه خود استفاده خواهیم‌کرد.
ضیائی درهمین زمینه برگزاری ویژه‌برنامه «فرشته‌های آسمانی، میهمان سفره خدا» را مورد توجه‌قرارداد و با اشاره به صمیمیت و فضای معنوی مراسم گفت: این‌گونه فعالیت‌ها به کودکان و نوجوانان هویت‌می بخشد و بااجرای چنین برنامه‌هایی است که و تعامل مربیان و والدین، نقش و جایگاه ارزش‌مند خودرا به‌تصویر‌می کشد.
این مسوول فرهنگی درادامه به ویژه‌برنامه‌های همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری کانون درماه مبارک رمضان اشاره و با بیان این‌که بهره‌گیری از فرصت‌های ماه میهمانی خدا سازنده و راه‌گشا خواهد‌بود تصریح‌کرد: همه‌ی ادیان الهی به روزه اعتقاد دارند؛ اما زیبایی روزه دردین مبین اسلام علاوه بر خودسازی، ظرایفی است که درسفره‌های افطاری و به واسطه درکنارهم‌قرارگرفتن کودکان و بزرگ‌تر‌ها نهفته‌است.
او‌هم‌چنین ایام و مناسبت‌های ماه مبارک رمضان را فرصتی گرانبها توصیف‌کرد و با اشاره به میلاد کریم اهل‌بیت(ع) و لیالی قدر اظهار‌داشت: استفاده مناسب از این ایام می تواند بستری مناسب برای تقویت حس دینی کودکان و نوجوانان فراهم‌کند.
قدردانی از تلاش‌های مربیان و همراهی اولیا به عنوان سفیران کانون، بخش‌پایانی سخنان اسفندیارضیائی در این مراسم بود و وی ضمن سازنده توصیف‌کردن این مشارکت، بر ضرورت توسعه و گسترش این همکاری‌ها تاکید‌کرد.
درادامه این ویژه‌برنامه که همراهی بیش‌از 100 عضو کودک، نوجوانان و خانواده‌های آنان را درپی‌داشت، حاضران به‌خواندن دعاهای ماه مبارک رمضان پرداختند و ضمن هم‌خوانی دعای فرج، برای ظهور حضرت‌ ولی‌عصر(عج) دعا‌کردند.
بهره‌گیری از خوان‌گسترده ماه مبارک رمضان و صرف افطاری، نشست صمیمانه سرپرست کانون گیلان با والدین و بازدید ازآثار اعضا و مربیان پایان بخش ویژه‌برنامه«فرشته‌های آسمانی، میهمان سفره خدا» بود که هم‌زمان با بیست و چهارمین شب ماه ضیافت الهی صورت‌گرفت.