ضرورت تقویت بودجه کانون‌های پرورش فکری در لایحه سال 95

مدیر امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در افتتاحیه کانون پرورش فکری کودکانونوجوانان شهرستان چالوس با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد حمایت از کانون‌های پرورش فکری گفت: در لایحه بودجه سال 95 برای تقویت بودجه این مراکز تمام تلاش خود را به‌کار گرفتیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، رضا معصومی‌راد در مراسم افتتاح مراکز فرهنگی هنری و آموزشی کانون پرورش فکری این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به پروژه‌های حوزه کودکان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز در امر آموزش و پرورش به‌ویژه اخلاق و فرهنگ تمام همت خود را به‌کار گرفت.
وی به تقویت کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان تأکید کرد و افزود: کانون به‌عنوان مرکزی که از نظر شاخص‌های فرهنگی، تربیتی و اخلاقی مخاطبان زیادی را مورد توجه قرار می‌دهد، بنابراین تقویت این نهاد برای توسعه کشور نقش به‌سزایی دارد.
مدیر امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه باید از معصومیت کودکان بهره گرفت، تصریح کرد: در جامعه امروز نیاز است این معصومیت و پاکی را برای صیانت از اخلاق، تقوا، معنویت و ... به جامعه بزرگسالان تسری بخشید.
وی با اعلام اینکه توزیع عادلانه امکانات از شاخصه‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: باید دسترسی به برنامه‌های کانون را تقویت کرد تا در شهرها و روستاها، کودکان و نوجوانان از 6 تا 16 سال بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.
معصومی‌راد از فعالیت‌های واحدهای سیار روستایی کانون قدردانی کرد و ادامه داد: این واحدها در حوزه‌های مختلفی مانند کتاب، شعر، نمایش، موسیقی، ادبیات، فرهنگ، تاریخ، هنر و صنایع‌دستی برنامه‌های اثربخشی دارد که به تقویت مهارت‌های فکری، فرهنگی، اخلاقی و علمی کمک می‌کند.
وی با اشاره به اینکه طی امسال 236 هزار میلیارد تومان در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای مراکز کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان درنظر گرفته شد، گفت: اگرچه از این رقم مبلغ 200 هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافت، اما ما هم‌چنان تلاش خود را مضاعف کردیم و در لایحه بودجه سال بعد نیز اعتبارات چشم‌گیری را به این بخش اختصاص دادیم.
آیین افتتاحیه دو مرکز فرهنگی و هنری و مرکز آموزش کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرستان چلوس از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به این شهرستان احداث شد. در این مراسم؛ مدیر عامل کانون پرورش فکری، استاندار مازندران، معاون توسعه و منابع انسانی کانون و سایر مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی حضور داشتند.