نشست صمیمی معاون برنامه‌ریزی استانداری با اعضای فراگیر کانون هرمزگان

در حاشیه افتتاح نخستین مرکز فراگیر کانون استان هرمزگان صالح دریانورد معاون برنامه ریزی استانداری طی نشست صمیمی با جمعی از اعضاء فراگیر بر استفاده از راه‌کارهای قانونی جهت حمایت از کودکان با نیازهای ویژه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان هرمزگان، صالح دریا نورد معاون برنامه‌ریزی استانداری در این نشست با تعدادی از اعضاء فراگیر صحبت کرد و نظرات و پیشنهادات آن‌ها را شنید.
وی با تاکید بر استفاده از راه‌کارهای قانونی جهت حمایت از این کودکان خدمت به کودکان  " با نیازهای ویژه  " را وظیفه همه‌ی مسئولین دانست و گفت: تمامی مسئولین سازمان‌های مرتبط از جمله بهزیستی ، شهرداری و ..باید ظرفیت‌ها راشناسایی کنند تا با همکاری هم بتوانیم گام‌های موثری را در جهت خدمت رسانی به این عزیزان  برداریم.
وی شناخت این ظرفیت‌ها را فن و هنر مدیران دانست و اظهار داشت: یک مرجع خاص برای تجهیزات مربوط به معلولین  و رفع مشکلات این عزیزان وجود ندارد ، اما می‌توان با شناخت امکانات و ظرفیت‌ها ی خاص اعتباراتی را برای خدمت رسانی به افراد معلول تخصیص داد.
دریانورد ضمن بیان این مطلب که متاسفانه امکانات شهری پاسخگوی نیازهای افراد معلول نیست افزود: مسئولین در شهرداری باید جهت استاندارد سازی شهر از جمله پارک‌ها، پیاده روها و ... اقدامات لازم را  در جهت  بهبود سبک زندگی و رفاه معلولین انجام دهند.
معاون برنامه‌ریزی استانداری به مسئولین حاضر پیشنهاد داد با تشکیل کمیته‌های خاص مشکلات این افراد را به صورت مستمر بررسی کنند.
همچنین صالح دریانورد از مدیر کل کانون ، مسئولین و مربیان کانون جهت افتتاح این مرکزبه عنوان هفتمین مرکز فراگیر کشور تقدیر کرد.
در ادامه نمایندگان آموزش و پرورش استثنایی مباحثی را همچون گران بودن تجهیزات مربوط به معلولین، نامناسب بودن فضای شهری و معابر، مبهم بودن آینده شغلی معلولین مطرح کردند و خواستار توجه بیشتر مسئولین به این قشر از جامعه شدند.
در این نشست ناهید سلیمانی مدیر کل کانون استان هرمزگان، شهباز بارانی رئیس اداره آموزش و پرروش استثنایی استان،
مسئول حراست کانون، معاونین ، کارشناسان ، مربیان کانون و آموزش و پرورش استثنایی وهفت نفر  از اعضاء فراگیربه نمایندگی کودکان ونوجوانان با " نیازهای ویژه " حضور داشتند.