انقلاب را با تمام زیبایی‌ها به کودکان معرفی کنیم

در سومین نشست هم‌اندیشی اعضای کمیته کودک ونوجوان دهه فجر بر ضرورت معرفی زیبایی‌های انقلاب به کودک ونوجوان تاکیدشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون استان در سومین نشست هم اندیشی اعضای کمیته کودک ونوجوان استان از تمامی نمایندگان کمیته خواست انقلاب را با تمام زیبایی هایش به کودکان معرفی کنند.
وی افزود: مخاطب ما قشری است که تصویر روشنی از انقلاب ندارد و ما به عنوان سخن‌گویان انقلاب  باید از این فرصت برای انتقال مفاهیم وارزش‌های انقلابی به کودک ونوجوان بهره ببریم.
سلیمانی تلاش برای شناساندن انقلاب واقعی به این نسل را وظیفه تمامی مسوولان ومتولیان فرهنگی دانست وخاطر نشان کرد: این نسل سرمایه‌های گرانقدری هستند که اگر برنامه‌ریزی صحیحی را برای آن‌ها انجام دهیم، آینده‌ی روشن را برای جامعه اسلامی خود پیش‌بینی کرده‌ایم.
مسوول کمیته کودک نوجوان استان هرمزگان تصریح کرد: ایام ا.. دهه فجر فرصت مناسبی است که با ابزارهای مختلف فرهنگی، هنری ، ادبی و علمی اهداف و آرمان‌های انقلاب را به کودکان ونوجوانان معرفی کنیم.
وی یادآورشد: اگر می‌خواهیم کودکان جامعه ما به این باور برسند که آینده جامعه به دست آن‌ها است باید با شناساندن اهداف و آرمان‌های انقلاب آن‌ها را با اهداف معمارکبیر انقلاب آشنا کنیم .
مدیر کل کانون استان ضمن اشاره به سخن پیامبر گرانقدر اسلام( ص ) گفت: همان‌گونه که پیامبر اسلام نیز آموزش علم را از کودکی عنوان  کرده‌اند، مانیز برای رسیدن به اهداف متعالی جامعه اسلامی و انقلابی باید به قشر خردسال و کودک توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
وی افزود: اگر در آینده به دنبال پیشرفت در همه‌ی زمینه‌ها هستیم ، اگر به توسعه و پیشرفت جامعه می‌اندیشیم باید پایه واساس جامعه را با همین کودکان به سرانجام مقصود برسانیم.
سلیمانی با تاکید جشن و شادی برای کودکان در این ایام خاطر نشان کرد: تاکید ما در این ایام جشن و سرور برای کودکان با بینش و آگاهی است، هدف  این است که اگر جشنی برای کودک ونوجوان برگزار می‌شود آن‌ها را با آرمان‌های انقلاب اسلامی آشنا کنیم،  ویا اگربه یاد روزهای انقلاب  شعاری تکرار می‌شوداین شعار همراه با شناخت ، آگاهی و معرفت باشد.
وی گفت: باید این آگاهی را به کودکان بدهیم که چراغ‌های رنگی در این ایام نمادی از روشنایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
در پایان مدیر کل کانون از تمامی مسوولان کمیته‌ها خواست با بینش و آگاهی نقش سیاسی و اجتماعی انقلاب را برای کودکان بیان کنند.
در ادامه خلیل مسیحی معاون فرهنگی و جانشین کمیته کودک ونوجوان استان هرمزگان، برنامه‌های کمیته کودک با توجه به رویکرد مدیر عامل کانون در خصوص جشن‌های دهه فجر تشریح کرد.
مسیحی ضمن بیان ویژه برنامه‌های ستاد دهه فجر کشور از نمایندگان ادارات خواست برنامه‌های خود را به اطلاع اعضا کمیته برسانند.
در پایان هر یک از  نمایندگان  ادارات به تشریح برنامه‌های خود در این ایام پرداختند.
سومین جلسه کمیته کودک ونوجوان دهه فجر باحضور نمایندگان ادارات بهزیستی، آموزش و پرورش ناحیه 1 و 2 ، کمیته امداد امام خمینی(ره ) روز سه‌شنبه 7 بهمن در سالن کنفرانس مجمتع آفرینش کانون برگزار شد.