کانون مکان  مناسبی برای پرورش استعدادهای ادبی در کودکان ونوجوانان است

مدیر کل کانون استان هرمزگان در اولین گردهمایی اعضای مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون را مکان مناسبی برای پرورش استعدادهای ادبی کودکان ونوجوانان دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، اولین گردهمایی اعضای بخش مکاتبه‌ای با حضور 35 نفر از اعضای منتخب این بخش در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش‌های ادبی بندرعباس برگزارشد.
ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون استان هرمزگان در مراسم افتتاحیه این گردهمایی که با حضوروالدین واعضای منتخب بخش مکاتبه‌ای  برگزار شد ضمن تشکر از همراهی والدین، از حمایت‌های آن‌ها برای شکوفایی استعدادها ی فرزندان‌شان تقدیر کرد.
وی افزود: فرزندان شما اولین قدم را در راه نوشتن برداشته‌اند وجای بسی خوشحالی است که شما والدین با آگاهی این مکان را برای پرورش ، رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان خود انتخاب کرده‌اید.
مدیر کل کانون استان همچنین با ابراز خرسندی از حضورشرکت کنندگان در این گردهمایی گفت: شما عزیزان به عنوان نماینده 250 نفر عضو مکاتبه‌ای استان دور هم جمع شده‌اید تا یک روز پر خاطره را در کنار مربیان و دیگر دوستان خود به صورت حضوری تجربه کنید ، درخواست من از همه‌ی شما این است که مطالعه را فراموش نکنید  و هیچ‌وقت از نوشتن ترسی نداشته باشید.
وی بیان کرد: تفاوت شما به عنوان شاعر ونویسنده با دیگر افراد عادی این است که به محیط اطراف خود با دقت نگاه می‌کنید ، خوب گوش می‌دهید و از کنار اتفاق‌ها بی تفاوت عبور نمی‌کنید، و این رمز موفقیت همه‌ی شما در نوشتن است.
در ادامه فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس ادبی استان هرمزگان، ضمن تشکر از حضوروالدین واعضا در این گردهمایی هدف از برگزاری این نشست را آشنایی اعضای مکاتبه‌ای با اهداف آفرینش‌های ادبی دانست .
وی افزود: یکی از مشکلات کودکان ونوجوانان بیان کردن و به تحریر در آوردن تجربه‌ها ، فکرهاواحساسات ‌اشان هست و هدف از آفرینش‌های ادبی علاوه بر کشف استعدادهای ادبی کمک کردن به آن‌ها برای بیان احساسات و لذت بردن از نوشتن است.
غلامزاده با بیان بخش‌های مختلف آفرینش‌های ادبی از جمله " بخش نوشتن خلاق، بخش شعر، بخش داستان، بخش مکاتبه‌ای و کارگاه‌های مختلف ادبی" در خصوص برنامه‌های پیش بینی شده برای گردهمایی صحبت کرد.
فعالیت‌های انجام  شده دراین روز، شرکت اعضای مکاتبه‌ای در کارگاه‌های حضوری " نوشتن خلاق ویژه گروه سنی «ب ، ج» ، کارگاه شعر وداستان برای گروه سنی « د و ه » بود.
بررسی سیر مطالعاتی اعضای مکاتبه‌ای توسط کارشناس ادبی و مربیان وهمچنین اهدا لوح سپاس و هدیه پایان بخش این گردهمایی بود.
اولین گردهمایی اعضای مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهر بندرعباس روز پنچشنبه 9 بهمن از ساعت 9 الی 14  درمجتمع فرهنگی آفرینش بندرعباس برگزارشد.