نشست تخصصی تاثیر کتاب و کتاب خوانی بر رشد ادبی دانش آموزان

اولیای تربیتی و والدین دانش آموزان دبستان شاهد در نشست تخصصی " تاثیر کتاب و کتاب خوانی بر رشد ادبی دانش آموزان " شرکت کردند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، فاطمه غلامزاده کارشناس ادبی استان هرمزگان با حضور در جمع اولیای تربیتی و والدین دانش آموزان در خصوص تاثیر کتاب وکتاب خوانی بر رشد ادبی آن‌ها صحبت کرد.
غلامزاده نخلی ضمن اشاره به  تاثیر کتاب وکتاب‌خوانی افزود: 5 سال اولیه‌ی زندگی کودکان زمان مناسبی است تا برای کاشتن نهال کتاب‌خوانی برنامه‌ریزی شود.
وی افزود: توجه به روحیات کودکان واحترام گذاشتن به علاقمندی آن‌ها می تواند تاثیر مفیدی بر اشتیاق آن‌ها برای مطالعه باشد.
کارشناس ادبی کانون خاطر نشان کرد: کودکان گنجینه‌ی لغات خود را با مطالعه افزایش می‌دهند ، حواس پنجگانه‌ی خود را به کار می‌گیرندوسپس تمام این موارد رابا تجربه محیطی خود پیوند می‌دهندودر نوشته‌های خود انعکاس می‌دهند.
غلامزاده حضور مربیان ،معلمان ووالدین  در کنار کودکان را راهنمایان موثری دانست وتاکید کرد: کودکان  برای انتخاب کتاب خود تصمیم گیرنده هستندو حضور نامحسوس راهنمایان هیچ خدشه‌ای را وارد نمی ‌کند.
وی افزود:  انتخاب کتاب خوب توسط راهنمایان به  ایجاد  روحیه‌ی پرسشگری کودک کمک می‌کند واندیشه‌ی آن‌ها را پرورش می‌دهد.
درادامه‌ی این نشست که به صورت کارگاهی برگزار شد از والدین خواسته شد کتاب‌های چیدمان شده را انتخاب کنند و در پایان دلایل انتخابی خود را با دیگران در میان بگذرانند.
سپس والدین تجربیان خودرا درارتباط دادن و مهارت نوشتاری در جمع عنوان کردند و کارشناس ادبی به تحلیل عملکرد والدین پرداخت.

در پایان این نشست انیمیشن کتاب‌هایی که در کتابخانه‌های کانون موجود است پخش شد و از این روش ابزاری به عنوان یک روش جذب کودکان به مطالعه یاد شد.