کد خبر: 268632
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
بازدید 2074
راه‌یابی 2 گروه سرود از هرمزگان به جشنواره‌ی بین المللی رضوی

سرود یاد شیرین امام رضا علیه السلام از مرکز شماره 1 و 2 بندرعباس و سرود آقا جون از مرکز فرهنگی هنری میناب به جشنواره بین الملی رضوی راه یافت.

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، 2  گروه سرود رضوی هرمزگان با عنوان " یاد شیرینت " از مرکز شماره 1 و 2 بندرعباس  با گویش محلی و سرود " آقا جون "  از مرکز میناب  در جشنواره رضوی حضور یافتند.
عفت تفضلی مربی مسوول کانون شماره 2 بندرعباس و سرپرست گروه سرود رضوی، از شرکت اعضای پسر مراکز 1 و 2 بندرعباس در جشنواره سرود رضوی خبر داد وگفت: این سرود با گویش بومی و با حضور 8 نفر از اعضای نوجوان پسر در مسابقه سرود جشنواره‌ی رضوی شرکت کرد.
وی افزود: این سرود با حضور 8 نفر از اعضا و به  آهنگسازی محسن حاجی زاده و همکاری نجمه واحدی مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری شماره 1 بندرعباس، به مدت یک ماه تمرین خود را آغاز کرد.
تفضلی خاطر نشان کرد: شاعر این  شعر سروده‌ی علی  رضایی از شاعران هرمزگانی می باشد و این شعر با درون مایه مدح و ستایش وعشق به امام رضا تنظیم شد و به بخش مسابقه راه یافت.
همچنین مرضیه فیرزوی مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری میناب از حضور اعضای این مرکز در جشنواره سرود رضوی با عنوان " آقا جون " خبر داد و گفت: این سرود با حضور12 نفر از اعضای نوجوان پسر و با آهنگسازی سعید محمدی در این جشنواره حضور یافت.
فیرزوی افزود: شاعر این سرود ید الله شهرجو وبه کارگردانی امین نعیمی با محوریت امام رضا علیه السلام کار خود را آغاز کرد و به تمرین پرداخت.

گفتنی است این دو گروه سرود پس از اعلام هیات داوران به عنوان برگزیده استانی در جشنواره بین المللی رضوی انتخاب و به مرحله‌ی کشوری راه یافتند.