رفتار مربیان کانون در تربیت کودکان تاثیر به سزایی دارد

مراکز کانون با فضایی پر از محبت، کار، آموزش پذیرای کودکان و نوجوانان می باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، مهرداد نادری فر مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان در دیدار با مدیر کل و جمعی از کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت : کودکان و نوجوانان آنگونه که والدین و مربیان رفتار می کنند تربیت می شوند و در این زمینه انتظار می رود مربیان کانون که با کودکان سر و کار دارند رفتار بسیار شایسته ای داشته باشند و در انتقال آن با ابزار فرهنگی، هنری به بچه ها کوشا باشند.
وی گفت بچه ها تا دوران شش سالگی در محیط عاطفی تربیت می شوند و بعد از آن در محیط رسمی مدارس قرار می گیرند و در این زمان است که مراکز کانون با فضایی پر از محبت، کار، آموزش پذیرای کودکان و نوجوانان می باشند.
نادری فر بر نقش کانون در این دوره تاکید کرد و افزود: رابطه کانون بین مربی و کودک دو طرفه است و بچه ها با شوق و ذوق در این محیط قرار می گیرند و مسیر حرکت زندگی و آینده درخشان خود را رقم می زنند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در این دیدار خاطر نشان کرد: برنامه ها و فعالیت های مراکز فرهنگی، هنری کانون نشان دهنده آموزش های جامع است و به شکل بسیار زیبا و خلاقانه صورت می گیرد.
وی عنوان کرد: سبک زندگی جامعه امروزی آپارتمانی شده و فضا های فرهنگی برای بچه ها نیاز درحال حاضر کودکان و نوجوانان می باشد چرا که در این فضا ها می توانند تخلیه هیجان داشته باشند.
نادری فر خطاب به حاضرین در جلسه یادآور این نکته شد: بازی های بومی و محلی تاثیر بسیار زیادی در پرورش تمرکز، سرعت، قدرت، دقت و تعادل بچه ها دارد و خواستار احیاء و ترویج این سنت در بین کودکان و نوجوان شد.
وی بر عدالت اجتماعی در انجام برنامه های فرهنگی در بین اقشار مختلف تأکید داشت و خواستار اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی در بین کودکان روستایی شد.
نادری فر در پایان گفت : با هدف گذاری در انجام فعالیت ها می توانیم پیشبرد لازم را داشته و برنامه ها را از لحاظ کمی و کیفی مشخص نمائیم.
وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری بیان داشت: زمینه های فرهنگی که مورد نیاز بچه ها می باشد با توجه به نامگذاری سال صورت پذیرد و با آموزش خانواده و خود عامل بودن به فرهنگ در زمینه های مختلف فرهنگی فعالیت داشته باشیم.
 
پرویز ابراهیمی مدیر کل کانون استان همدان نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از برنامه های پیش بینی شده سال 93 پرداخت و خاطر نشان کرد: برنامه های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و آموزش با راهکارهای علمی در راستای اهداف حوزه فرهنگ برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.
وی گفت : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دنبال انجام کار کیفی می باشد و با استفاده از مربیان با تجربه و فراهم آوردن زمینه های لازم در مراکز تعلیم و تربیت اسلامی را برای کودکان فراهم می آورد.
ابراهیمی بر بحث آموزش خانواده تاکید داشت و افزود: در پیش بینی های صورت گرفته آموزش خانواده تاکید داشت و افزود : در پیش بینی های صورت گرفته آموزش خانواده درنظر گرفته شده است که نیازه به همراهی خانواده ها در این امر مهم می باشد.
وی برگزاری جشنواره پویانمایی ، قصه گویی، رضوی، اردوها ، نقد فیلم ، کتاب و تصویر گری و برپایی نمایشگاه های کتاب و ارائه محصولات فرهنگی کانون را از جمله برنامه های کانون درسال 93 نام برد.
ابراهیمی در پایان به ارائه گزارش از وضعیت کتابخانه ها پرداخت و گفت: در کانون استان دارای 28 مرکز فرهنگی ثابت، 6 کتابخانه سیار روستایی و 3 واحد پستی می باشد که در حال حاضر واحد های سیار روستایی به دلیل فرسودگی وسایل نقلیه دچار مشکلاتی هستند که نیاز به تأمین اعتبار جهت تبدیل به احسن این وسایل نقلیه جهت ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان روستایی می باشد.
گفتنی است این دیدار در بیست و ششم فروردین ماه سالجاری با حضور معاونت، کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی و کارشناس روابط عمومی در دفتر مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار شد.