فعالیت در حوزه فرهنگی برای کودکان و نوجوانان لذت بخش است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان ، در دومین روز از اردیبهشت ماه سال جاری مدیر کل و جمعی از کارشناسان و مسوولین حوزه ستادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان دیدار و گفتگو کردند.
 
رضا قیاسی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان خطاب به حاضرین در جلسه گفت: فعالیت در حوزه فرهنگی برای کودکان و نوجوانان بسیار لذت بخش است و دامنه بحث بر روی کارها و برنامه ریزی های فرهنگی بسیار گسترده است.
وی افزود : انسان ها دارای تفکر و اندیشه هستند که می توان به آن برنامه داد و فعالیت در حوزه کودک و نوجوان از حساسیت خاصی برخوردار است که در این امر متولیان خاص خودش را می خواهد و بهترین متولی در این حوزه کانون پرورش فکری می باشد.
معاون استاندار اظهار داشت: دین مقدس اسلام بر روی تمامی ارزش های کاذب خط بطلان کشیده و ارزش واقعی انسان را در داشتن ایمان، صفات و ارزش های والای انسانی دانسته است که این امر ریشه توحیدی در جامعه ما دارد.
قیاسی در ادامه به سه دوره حساس تربیت اشاره داشت و گفت: در دین اسلام فرزند را در هفت سال اول سرور، هفت سال دوم فرمانبردار و در هفت سال سوم دوران وزارت تقسیم بندی کردند.
وی به بیان خاطراتی از انجام کار فرهنگی و تجارب خود در این حوزه پرداخت و بیان کرد: نخبه ترین و پیشتازترین بچه ها در آموزش و پرورش را کودکانی تشکیل می دهند که در مراکز کانون پرورش فکری عضو بوده و فعالیت دارند.
معاون استاندار در پایان گفت : کانون پرورش فکری مأموریت سختی دارد چرا که باید کودکان و نوجوانان را آموزش بدهد تا با آگاهی، با اختیار و هوشیارانه برای میهن خود در زمینه های مختلف تلاش کنند و عرصه های پیشرفت خود و کشور را فراهم سازند.
 
پرویز ابراهیمی مدیر کل کانون استان ضمن معرفی حاضرین در جلسه به ارائه گزارشی از تاریخچه و فعالیت ها پرداخت و گفت: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رویکرد فعالیت های دینی در حوزه کودک و نوجوان کار خود را آغاز کرد و با انجام فعالیت های فرهنگی،هنری،ادبی، علمی و مذهبی برای کودکان 6 تا 16 سال توانست گام های موثری در این حوزه بردارد.
ابراهیمی فعالیت در کانون را در دو حوزه فرهنگی و اقتصادی بر شمرد و افزود: کانون علاوه بر انجام فعالیت های فرهنگی در تولیدات کتاب و سرگرمی با توجه به نیاز کودکان فعال است.
مدیر کل کانون اظهار داشت: در حال جاضر 28 مرکز فرهنگی ثابت، 6 کتابخانه سیار و 3 واحد پستی با دارا بودن 177 نفر نیروی انسانی به صورت رسمی، قراردادی و پاره وقت در بخش های مختلف به ارائه خدمت برای کودکان ونوجوانان می پردازد.
وی در پایان خواستار حمایت ویژه حوزه معاونت استانداری در بخش واگذاری ساختمان و فضا های سازمان ها و ادارات دیگر جهت بهره برداری کانون در بخش فرهنگی شد.