ایجاد شادی یکی از مؤثرترین راههای افزایش بهداشت روانی در جامعه است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان،همزمان با هفته زن مربیان خانم شاغل در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گردهم آمده و یک روز را بصورت زندگی گروهی در کنار یکدیگر گذراندند.
پرویزابراهیمی مدیرکل کانون استان همدان ضمن تبریک هفته زن و ولادت با سعادت دخت نبی اکرم حضرت فاطمه(س)،مکتب اسلام را مکتب بنیادی و جهادی دانست و"شناخت" را یکی از موارد مؤثر در ترویج این مکتب است و بهترین مصداق برای شناخت حضرت فاطمه(س)است که تمام همت،تلاش و آرزوی کسانی که در تعلیم و تربیت اسلامی دغدغه دارند الگوپذیری جامعه از حضرت فاطمه(س)است.
وی خاطرنشان کرد:برای شناخت نیاز به دو جنبه شناخت نسبی و شناخت حسبی می باشد. شیعیان باید بدانند که نیای آن حضرت کیانند و آن والاگهر از چه مقام و منصبی برخوردار است.
مدیرکل کانون استان همدان خطاب به مربیان حاضر در مراسم گفت: جهت خشنودی خدا و دوستی با ملائکه و استجابت سریع دعا با مسائل دینی بیشتر آشنا شوند.
 
در ادامه احمد شیری وثیق کارشناس مشاوره و مسائل تربیتی کار مربیان کانون را بسیار ارزشمند دانست و توصیه نمود: مربیان بر روی تغییر رفتار و نگرش کودکان و نوجوانان فعالیت داشته باشند.
شیری ایجاد شادی را یکی از مؤثرترین راههای افزایش بهداشت روانی در جامعه نام برد و گفت: بهداشت روانی نیاز جامعه است و کانون پرورش فکری می تواند با به وجود آوردن برنامه هایی باعث شاداب کردن کودکان و نوجوانان گردد.
وی افزود: انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند و با هدف زندگی می کنند چرا که شادابی و نشاط یکی از راههای هدفمند کردن زندگی انسان در جامعه است.
شیری اظهار داشت : قرآن دین اسلام را دین شادی معرفی کرده و مربیان کانون نیز باید از محبوبیت بالایی بین مخاطبین برخورداد باشند و مربی باید بچه ها را و بچه ها مربی را دوست داشته باشند.
این استاد دانشگاه خطاب به حاضرین گفت: در حیطه کاری محیط هایی را فراهم آورید که کودکان و نوجوانان موفقیت های خود را دیده و از نتیجه کار خود لذا ببرند . وی گفت : انسان های شاد انسان های با ایمانی هستند و قرآن می فرماید شادی باعث ایجاد تفکر و حل مسئله می گردد.
وی در پایان تأکید داشت: غفلت از شادی و نشاط برای کودکان و نوجوانان یکی از مشکلات جامعه است و جامعه ای موفق و محرک است که شادی، شور و نشاط در ان وجود داشته باشد.
پخش سرود جمهوری اسلامی، برگزاری مسابقات ورزشی( طناب کشی، تنیس، والیبال)، قرائت دعای توسل و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی از جمله برنامه های جشن یک روز مربیان کانون بود که به میزبانی کانون استان همدان در اردوگاه نصر آموزش و پرورش ناحیه دو در روز چهار شنبه، سوم اردیبهشت ماه برگزار شد.