عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در مراکز

به مناسبت ایام سوگواری سروروسالار شهیدان امام حسین (ع) ویاران وفادارشان مراکز کانون یاد و خاطره شهداء کربلا را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، همزمان با ایام ماه محرم و ایام سوگواری سروروسالار شهیدان امام حسین (ع) ویاران وفادارش مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اجرای برنامه های مختلف یاد و خاطره شهداء کربلا را گرامی داشتند.
 
در مرکز شیرین سو با سیاه پوش کردن مرکز و فضا سازی مناسب با ایام ، کودکان عاشورایی نوا سر داده و با دلهایی سرشار از عشق ائمه و به ویژه سید و سالار شهیدان در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری شرکت کردند .برنامه هایی چون خون خورشید، سینه زنی و نوحه خوانی ، کارگاههای هنری، گفتمان کربلا، از جمله برنامه های مرکز شیرین سو می باشد.
 
در مرکز رزن دسته عزداران کوچک ابا عبدالله الحسین از مسیر کانون تا حسینیه ابوالفضل عباس را به عزداری و سینه زنی  پرداختند.
همچنین اعضا در جلسات معرفی کتاب ،معرفی شخصیت و معرفی وقایع در دهه اول محرم با وقایع تاسوعا و عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و یارانش آشنا شدند.
قصه گویی از شهادت حضرت علی اکبر،حربن یزید ریاحی زعفر جنی ،شهادت حضرت علی اصغر و دیگر وقایع  کربلا از برنامه های دیگر دهه اول محرم بود.
در دهه اول ماه محرم  و هفته امر به معروف و نهی از منکر جلسات بحث آزاد برای اعضای دختر و پسر با این موضوع برگزار شد.
 
35 نفر از اعضاء کودک و نوجوان مرکز فامنین با حضور در کانون وبرگزاری برنامه های مختلف در سوگ سید و سالار شهیدان به عزاداری پرداختند . برنامه های معرفی شخصیت والای حضرت اباعبدا... الحسین(ع)،قصه گوئی با موضوع عاشورای حسینی(ع)،تعزیه خوانی ،برگزاری  کارگاه های ادبی و نقاشی از جمله برنامه های این مناسبت بود. که با هدف تبیین نهضت عاشورا برگزار گردید.و نوحه خوانی ترکی امیرحسین جلیلی شور و حال حسینی در میان اعضا بوجود آورد و اعضای نوجوان مرکز حوادث روز عاشورا را تعزیه خوانی کردند.
 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز اسدآباد  در سالروز نهضت خونین عاشورا و همزمان  با دهه امر به معروف و نهی از منکر  ویژه برنامه " عاشوراییان    " را برگزار کرد .در این برنامه که با حضور بیش از 80 نفر از اعضا پسر برگزار شد ، ابتدا اعضا به صورت نمادین صحنه ای از خیمه هارا در صحرای کربلا در قالب فضا سازی آماده نمودند سپس مربیان  با معرفی کتاب " در عزایت آسمان نیلی قباست " اعضا را با هنر مداحی آشنا نمودن و با تست نمودن اعضا جهت مداحی بهتر با ایجاد رقابت در آنها مداحی را  به اعضا به صورت غیر مستقیم آموزش دادند. در پایان مداحان در کنار خیمه ها مداحی نموده و اعضا سینه زنی نمودند .
مرکز2نهاوند  به یاد اسرای دشت نینوا درخرابه شام طی ویژه برنامه ای نمایشی باعنوان خرابه شام را به اجرا درآوردند دراین برنامه که 30نفر از اعضای دختر مرکز حضور داشتند بعد ازتلاوت قرآن ونوحه سرایی به اجرای نمایش پرد اختند ودرپایان مسابقه وپذیرایی به عمل آمد.
در اسدآباد اعضا دختر کودک و نوجوان درکلاس سفالگری با ساخت ماکتی از صحنه وقایع قیام کربلا و حوادث روز عاشورا و آتش زدن خیمه های بنی هاشم  ؛ ارادت خود را به اهل بیت پیامبر ابرازکردند. در این برنامه ابتدا مربیان با تشریح صحنه های کربلا و شهادت فرزندان و یاران امام حسین (ع) و نیز معرفی کتاب به اعضا آنها را در ساخت ماکت هدایت نمودند. این ماکت که در ابعاد 70*100 با استفاده از گل سفال و تکه های چوب ساخته شده به صورت نمایشگاهی برای بازدید سایر اعضا چیدمان شده است .