استقبال کودکان مناطق روستایی از کتابخانه سیار فامنین

کتابخانه سیار روستایی فامنین مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، کتابخانه سیارروستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فامنین با هدف محرومیت زدایی ازمناطق کمتر برخوردار وهمچنین ارائه خدمات درزمینه توسعه و ترویج فرهنگ «کتاب وکتابخوانی» در بین کودکان و نوجوانان مناطق روستایی شهرستان راه اندازی و در حال انجام فعالیت برای کودکان و نوجوانان می باشد.
این واحد در بدو تاسیس با دارا بودن حدود 6000 جلدکتاب ،وظیفه خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان روستاهای شهرستان را برعهده دارد.
به گفته احمد عسگری مسوول این مرکز بیست روستا تحت پوشش فعالیت‌های این مرکز قرار دارند و فعالیت‌های فرهنگی در  روستاهای:(نگارخاتون ، فیض آباد، سراوک، طاوه، سناج، جهان آباد، همه کسی، حاجی آباد، اَکله، ابراهیم آباد، امیرآباد، زَرَقان، خوش آباد، نصیرآباد، امامزاده پیرنهان، قلعه جوق، قزل آباد، اصله، دِهلق و یِنگیجه) با جمعیت دانش آموزی حدود 1400 نفراجرا می‌شود.
گفتنی است در حال حاضر مربی فرهنگی شاغل در این واحد مشغول آماده سازی و ثبت کتب  جدید بوده و با حضور در روستاهای یادشده در تلاش است تا ضمن رایزنی وآشنایی با مدیران مدارس این مناطق ، شرایط لازم جهت عضوگیری و ثبت نام اعضاء و همچنین ارائه هر چه بهتر  خدمات به کودکان و نوجوانان این مناطق را تسریع نماید. 
کتابخانه سیار روستایی شهرستان فامنین بعنوان هشتمین واحد سیارکانون استان همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بصورت رسمی در تاریخ 19بهمن ماه 1393 افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.