کد خبر: 256476
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
بازدید 1400
موارد اخلاقی ریشه در فطرت

اخلاق انسانی نشانهای از فطری بودن ارزشهای اخلاقی دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، حجت الاسلام و المسلمین علی اسدی از اساتید حوزه علمیه و دانشگاه در دوره آموزش و تربیت اسلامی با تکیه بر قران و احادیث کارکنان کانون اظهار کرد: اسلام دین کاملی است که برای جزئی ترین نیازهای بشر حکمی مطابق عقل و فطرت دارد تا انسان بتواند مسیر تعالی و کمال خود را به سوی حقیقت طی کند.
وی گفت اخلاق انسانی نشانه‌ای از فطری بودن ارزش‌های اخلاقی است و تمام موارد اخلاقی ریشه در فطرت دارد.
امام جماعت مسجد حاج احمد با بیان روایاتی از ائمه معصومین در خصوص لزوم توجه بر تربیت اسلامی افزود: اخلاق انسان را مهار می کند و غرایض شهوت، شهرت، ثروت، ریاست و قدرت را کنترل می‌نمایدچرا که بیشتر نابسامانی رفتاری و کرداری نبود اخلاق است.
حجه الاسلام اسدی در ادامه بر تفاوت آدم با انسان در قرآن کریم اشاره کرد و افزود: میان انسان‌ها افراد برگزیده و شاخص را می توان آدم نامید و لذا آدم انسانی است که تقریبا به کمال رسیده باشد.
وی در پایانخطاب به کارکنان کانون یادآور شد: مهم ترین وظیفه مربیان کانون ایفای نقش معلمی برای در مسیر قرار دادن مسائل اخلاق در بین کودکان و نوجوانان است.
گفتنی است دوره آموزشی تربیت اسلامی با حضور کارکنان و مربیان در ماه مبارک رمضان هر پنجشنبه در سالن کنفرانس کانون برگزار می شود.
سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون استان همدان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران در ماه مبارک رمضان بر اخلاق محوری تاکید داشت و افزود: اخلاق محوری و اخلاق مداری رکن اصلی کار فرهنگی کارکنان کانون می باشد.
وی گفت: رسالت کانون در حوزه پرورش روحی، روانی شناخت استعدادها و طراحی در حوزه کودک و نوجوان است و از اخلاق به عنوان شاکله کار در حوزه فرهنگی نام برد.
مدیر کل کانون استان در ادامه بر مسائل تربیتی با اولویت کاری بر اساس آموزه های دینی تاکید داشت و خواستار برنامه ریزی و اجرای دقیق برنامه های کانون به ویژه در ماه مبارک رمضان برای کودکان و نوجوانان شد.