کد خبر: 264401
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
بازدید 2375
گرامیداشت هفته ی پژوهش مرکز فرهنگی هنری قروه ی درجزین

بمناسبت گرامیداشت هفته ی پژوهش مرکز فرهنگی هنری قروه ی درجزین برنامه ی « یک روز پژوهشی » را با حضور کودکان ونوجوانان و مدیران مدارس برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، بمناسبت گرامیداشت هفته ی پژوهش مرکز فرهنگی هنری قروه ی درجزین برنامه ی « یک روز پژوهشی » را با حضور کودکان ونوجوانان و مدیران مدارس گذراند.

به گفته مریم نوشاد قباد مربی مسوول این مرکز در این روز که با حضور دانش آموزان 2 پایه پنجم و ششم از دبستان شهید هادی احمدی در طرح کانون مدرسه در مرکز قروه برگزار شد همه ی فعالیتهای مرکز رنگ و بوی پژوهشی به خود گرفت.

 در آغاز برنامه ضمن خوش مریم نوشاد مربی مسوول مرکز قروه  به معرفی روز و هفته ی ملی پژوهش پرداخت و در راستای اهمیت و ارزش پژوهش و یافته های پژوهشی در دنیا و تأثیر مستقیم آن به روند زندگی بشر و کیفیت آن مطالبی را بصورت پرسش و پاسخ مطرح نمود. سپس به معرفی شخصیت دو نفر از پژوهش گران نام آشنا : محسن هجری و دکتر محمدرضا سنگری  که در زمینه ی ادبیات کودک و بزرگسال دست به قلم هستند پرداخت. وی همچنین کتاب های تحقیق چیست و محقق کیست؟محسن هجری و کتاب آینه داران سنگری را از این دو نویسنده معرفی نمود وی همچنین به آنها توصیه کرد از کتاب تحقیق چیست و محقق کیست برای یادگیری مراحل انجام تحقیق خصوصاً در جشنواره ی پژوهشی خوارزمی مدارس استفاده کنند.

 وی همچنین در این برنامه  دیانا نظری عضو شماره 1020 مرکز پایه ی چهارم ابتدایی را بعنوان یکی از اعضای فعال در زمینه پژوهش معرفی نمود و از وی خواست تا درباره ی دست آوردهای پژوهشی خود که با استفاده از میکروسکوپ به دست آورده برای اعضا بازگو نماید

در بخش دوم این برنامه کاگاه پژوهشی با حضور مدرس دانشگاه خانم معصومه فدایی شهاب برگزار شد. در این کارگاه دانش آموزان با مراحل مختلف انجام پژوهش بصورت ساده و آسان آشنا شدند و سوالات خود را در این زمینه از مدرس کارگاه جویا شده و پاسخ گرفتند.

در پایان ازسحر پناهی و دیانا نظری ،اعضای فعال کتابخوان در زمینه ی کتابهای علمی و فعالیتهای علمی تقدیر بعمل آمد