اردوی یک روزه اعضا نوجوان دختر به کاروانسرای تاج آباد

یک روز شاد و به یاد ماندنی برای اعضای دختر نوجوان مرکز فرهنگی هنری بهار در کاروانسرای تاج آباد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان،  دوازده نفر از اعضا نوجوان دختر مرکز فرهنگی هنری بهار به همراه مربیان خود به کاروانسرای تاج آباد رفتند.  راضیه محمدی سرپرست کانون بهار هدف از این اردو را آشنایی اعضا با آبنیه تاریخی استان و رقم زدن یک روز خوب و به یاد ماندنی در این روزهای زیبای بهاری عنوان کرد .
در این اردو مهدی طراوتی توانا مربی ادبی مرکز توضیحاتی راجع به این بنای تاریخی ارائه داد . وی اظهار داشت این بنا از منزلگهای کاروانهای زیارتی غرب ایران به کربلا محسوب می‌شود که در دوره صفویه به دستور شاه عباس جهت رفاه حال شیعیان برای رفتن به زیارت ابا عبدالله حسین (ع) بنا شده است . پس از تماشای این بنای تاریخی به دشتهای اطراف رفتند و اعظم کیانی مربی فرهنگی این مرکز توجه اعضا را به انواع گیاهان خودرویی که در فصل بهار در این مناطق رشد می‌کند و خواص دارویی آنها جلب کرد . اعضا که با مصارف این گیاهان آشنا شده بودند با شور و هیجان و با نظارت مربیان  به کندن این گیاهان مشغول شدند .
گفتنی است کاروانسرای صفوی تاج آباد در 25 کیلومتری شمال غربی همدان به اسد آباد در سمت راست جاده و در روستای تاج آباد سفلی (رسول آباد ) داخل بافت روستا قرار داد . این اثر در تاریخ 21 اردیبهشت 1376 با شماره ثبت 1872 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .