افزایش شناخت کودکان و نوجوان برای پیشگیری از اعتیاد ضروری است

مدیر کل کانون استان همدان در دومین جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد بر افزایش شناخت کودکان و نوجوانان برای پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در دومین جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد ، سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون استان همدان بر افزایش شناخت جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان برای پیشگیری از اعتیاد را یک ضرورت دانست.
وی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های کانون پرداخت و افزود: در حال حاضر چهل مرکز فرهنگی، هنری ثابت، سیار و پستی در سراسر استان در عرصه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی با انجام 40 نوع فعالیت به کودکان و نوجوانان 6 تا 18 سال خدمات رسانی می نماید.
جوادی تصریح کرد: کانون پرورش فکری بعنوان یک واسطه تربیتی در شناخت، معرفی، رشد، پرورش استعدادها و آشنایی کودکان و نوجوانان با مسائل روز جامعه با بهره گیری از نیروی انسانی آموزش دیده فعالیت دارد.
مدیر کل کانون استان در ادامه خاطر نشان کرد: نوجوانی می‌تواند شروع آسیب‌های اجتماعی به ویژه در مناطق آسیب پذیر باشد که در همین راستا کانون با دارا بودن مراکز فرهنگی در این نقطه از شهر با استفاده از ابزارهای فرهنگی، هنری تلاش می کند تا با افزایش شناخت مخاطبین خود در پیشگیری از این آسیب نماید.
وی بحث آزاد را یکی از فعالیت‌های کانون در همین راستا نام برد و افزود: مربیان کانون با بحث آزاد و شناخت لازم و در نظر گرفتن حساسیت مربوط به این گروه سنی اقدام به بازگویی مستقیم و غیر مستقیم مشکلات در حوزه مواد مخدر و سایر معضلات اجتماعی نموده و با بهره گیری از امکانات و ابزارهای هنری تلاش می کنند با بالا بردن شناخت کودکان و نوجوانان در این حوزه ، این قشر عظیم جامعه را در حریم امن قرار دهند.
در ادامه اعضا حاضر در این جلسه به بحث و گفتگو در خصوص برنامه‌های عملیاتی و برنامه‌های دستگاه‌های فرهنگی در هفته مبارزه با مواد مخدر پرداختند.
گفتنی است جلسه فوق با حضور نمایندگان دستگاههای فرهنگی هشتم خردادماه سال جاری در  سالن کنفرانس کانون برگزار شد.